fredag 21 december 2012

Shadow Kiss - Richelle Mead

Titel  Shadow Kiss
Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #3
Språk: Svenska/Engelska
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 14 December 2012
Finns hos: CdonAdlibris

Beskriving från Goodreads:  
It's springtime at St. Vladimir's Academy, and Rose Hathaway is this close to graduation. Since making her first Strigoi kills, Rose hasn't been feeling quite right. She's having dark thoughts, behaving erratically, and worst of all... might be seeing ghosts.

As Rose questions her sanity, new complications arise. Lissa has begun experimenting with her magic once more, their enemy Victor Dashkov might be set free, and Rose's forbidden relationship with Dimitri is starting to heat up again. But when a deadly threat no one saw coming changes their entire world, Rose must put her own life on the line - and choose between the two people she loves most.


Tankar och funderingar:
Oh wow, serien blir verkligen bättre och bättre! Efter har blivit lite besviken övre andra boken Frostbite så blev jag riktigt förvånad över hur bra tredje delen är. Även fast jag tyckte boken var lite segt på sina ställen så kunde man inte lägga ifrån sig boken. man var bara tvungen att få reda på varför Rose såg spöken.

Även Dimitri växte i mina ögon och det var skönt att något äntligen hände mellan honom och Rose. Men nej nej, då bestämmer sig Richelle Mead måste sluta boken så! Varför gör du så?!

Det är nu tre böcker kvar i serien och jag har verkligen ingen aning vad som kan hända, för inte kommer det ta hela tre böcker för Rose att göra det hon måste göra. Ful mening, men jag vill inte spoila för er som inte har läst böckerna än - vilket jag hoppas att någon gång ni kommer att göra.

Kan inte vänta med att läsa resten av böckerna för det här är nog en av de bättre serier jag har läst på ett bra tag och jag förstår inte varför jag har väntat så länge på att läsa serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar