söndag 2 december 2012

julkalender 1-2 decmeber

Jag hittade en kul och annorlunda julkalender hos Ebba. Det går ut på att man ska svara på en fråga hon lägger ut per dag. Superkul!

1 December - En bok som fått dig att rulla runt på golvet av skratt
Jag kanske inte låg runt på golvet och skrattade men det var nästan att jag gjorde det när jag läste avsugnings delen i Var är Alaska?. Min pojkvän tittade konstigt på mig när jag inte kunde sluta skratta och när jag skulle förklara så blev det bara fel och jag tror inte riktigt han förstod hur kul det var.

2 December - En bok du har gråtit floder över
Jag gråter hela tiden till böcker, därför läser jag oftast inte på tåg eller buss då det skulle vara ganska pinsamt ifall det skulle hända.
Den senaste boken jag grät till var nog The Knife of Never Letting Go av Patrick Ness, tjöt lagom mycket där. Men den bok jag tror har gråtit mest till är nog faktiskt När jag hör din röst (New Moon) av Stephenie Meyer. Det var inne i min Twilight period jag läste den boken och jag vet att jag grät i stort sätt hela boken.
The Fault in Our Stars av John Green är också en bok jag grät otroligt mycket till.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att Twilihgt-böckerna kan passa in i båda rubrikerna; skratt och gråt avlöser varandra konstant. Särskilt New Moon kan jag hålla med om är extra sorglig.

    SvaraRadera
  2. Jag grät faktiskt aldrig till New Moon, vet att många gjorde det men inte jag. :/ Och jag gråter ganska ofta till böcker. :)

    sv: Oja, spelar ingen roll hur många gånger jag läst dem, jag gråter varenda gång. Fenixordern är värst tycker jag. :)

    SvaraRadera