tisdag 4 december 2012

4 december

4 December - En bok du har läst tre gånger (eller mer).
Harry Potter har jag läst jag vet inte hur många gånger, speciellt den första boken. Det är något helt underbart att läsa den boken och jag tror nästan den blir bättre ju mer gånger jag läser den.
Samma gäller Hunger Games. Och jag tror jag har läst första boken 4 gånger, och det är bara i år!
Även en hel del barn böcker har jag läst flera gånger. Tycker om att läsa mina favorit böcker flera gånger.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Igår fick jag också paket från Adlibris, från början hade jag tänkt att göra en video BookHaul men jag är lite för feg för det än. Någon gång i framtiden tror jag ska våga att göra en video.
De här är böckerna jag fick:


Vampire Academy - Richelle Mead
Frostbite - Richelle Mead
Shadow Kiss - Richelle Mead 
Blood Promise - Richelle Mead
Spirit Bound - Richelle Mead
Last Sacrifice - Richelle Mead
Obsidian - Jennifer L. Armentrout 
Onyx - Jennifer L. Armentrout

Nu har jag alltså hela Vampire Academy böckerna på engelska vilket betyder att jag inte behöver ha de två första böckerna på svenska längre. Tror jag ska göra en tävling med dom som vinst runt Januari eller nått.

Jag fick även hem mina första Recension Ex igår från Månpocket. Tack Månpocket! 



Gryningstimmen - Tamara McKinley
Uppvaknadet - P.C. Cast och Kristin Cast
Bränd - P.C. Cast och Kristin Cast
De utvalda - Tankeläsaren - Kristin Cashore

Jag hade de 5 första böckerna i House of Night serien sedan innan så nu måste jag ta och köpa hem del 6 så jag har de också, även fast jag inte tycker serien är så där jätte bra så känns det fel att sakna en del. Jag är så typiskt med det, måste ha hela serien annars blir det fult.

Ojsan, det blev ett väldigt långt inlägg det här. Hoppas ni inte fryser allt för mycket i kylan. 

2 kommentarer:

  1. Ska också skaffa Vampire Academy serien, och kanske några fler serier av Richelle Mead... xD

    SV: Gillar dem också väldigt mycket, men gillar dem andra också! Ahh, varför ge böcker så många fina omslag?!

    SvaraRadera
  2. Jag har också läst Harry Potter och The Hunger Games jäääätte många gånger! Älskar de böckerna så mycket <3

    SvaraRadera