torsdag 27 december 2012

Mini recensioner x2



Tack Månpocket för böckerna!

Titel: Bränd
Författare: P.C. Cast och Kristin Cast
Serie: House of Night #7
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 432

Betyg: 1 2 3 4 5
Tankar och funderingar:
Den här serien började bra i mina ögon men efter del fyra gick det bara utför. Nu sitter jag och måste tvinga mig själv att läsa klart boken. Från början tycker jag om karaktärerna men nu avskyr jag dom alla. Är så jobbigt att alla bara ska ljuga för varandra hela tiden!
Jag har aldrig varit så där jätte förtjust i Zoey men jag blir bara så trött på Stevie Rae att jag satt och önskade på att Zoey skulle komma tillbaka.   


Titel: Uppvaknandet
Författare: P.C. Cast och Kristin Cast
Serie: House of Night #8
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 337
Betyg: 1 2 3 4 5
Tankar och funderingar:
Jag ska vara ärlig, läste bara den här boken för jag fick den som recensionsex annars skulle jag ha gett upp för hur länge som helst och jag måste dock meddela att nu ger jag upp på serien totalt tyvärr. Den har blivit alldeles för lång (ska bli 12 hela böcker tror jag?!) och den faller inte i min smak längre.
Något som jag störde mig på hela tiden var att hur tusan kan alla vara så otroligt tända/förälskade på Zoey hela tiden. Är det bara jag som tycker hon är jobbigt? Jag saknar min döda pojkvän så jag går och har sex med min nya heta pojkvän istället.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar