onsdag 5 december 2012

Dead and Gone - Charlaine Harris

Titel  Dead and Gone
Författare: Charlaine Harris
Serie: Sookie Stackhouse #9
Språk: Svenska/Engelska
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 12 November 2012








Beskriving från Goodreads:  
Except for Sookie Stackhouse, folks in Bon Temps, Louisiana, know little about vamps-and nothing about weres.

Until now. The weres and shifters have finally decided to reveal their existence to the ordinary world. At first all goes well. Then the mutilated body of a were-panther is found near the bar where Sookie works-and she feels compelled to discover who, human or otherwise, did it.

But there's a far greater danger threatening Bon Temps. A race of unhuman beings-older, more powerful, and more secretive than vampires or werewolves-is preparing for war. And Sookie finds herself an all-too human pawn in their battle.


Tankar och funderingar:
Jag har haft True Blood bok boxen i min bokhylla i över ett år. Det har tagit ganska lång tid att ta mig igenom hela serien men det var nu på senaste dar jag faktiskt tog tag och läsa klart den. Jag vet att det är minst 3 böcker till i serien och jag ska köpa hem dom nån gång i framtiden för jag vill verkligen veta hur denna serie ska sluta. Man har blivit vän med alla i Bon Temps och man vill veta vad som kommer att hända med dom.

ÄNTLIGEN har varulvarna gått ut och jag blev förvånad hur lätt alla tog det. De verkade inte alls så där jätte förvånade och jag tror att många tänkte "om vampyrer finns, då borde det finnas andra övernaturliga varelser". Dock blev jag väldigt besviken på Arlene. Tycker det är jätte synd att Arlene är så annorlunda i boken än vad hon är i serien. Föredrar serie Arlene för hon är ju bara för underbar.

Stackars Sookie, hon får verkligen aldrig lugn och ro! Äntligen får hon träffa en gammal släktning så måste självklart alla hans fiende vilja få tag i Sookie.

Börjar också känna att böckerna börjar bli lite mörkare än de senaste, fast jag ser det som en bra sak. Sookie har varit med om sjuhelsike många saker och hon har börjat lära sig av sina misstag. Hon börjar bli en riktig bad-ass och klarar sig numera själv.

Även fast bokserien var helt okej så slår tv-serien böckerna med häst längder! Skådespelarna är ju helt perfekta och tv-serien gör det mycket spännande när de gör om eller lägger till saker i historien. Och i serien har man ju även Alexander Skarsgård att lägga ögonen på.

1 kommentar:

  1. Jag har också haft True Blood stående i över ett år. Vill inte riktigt börja läsa dem eftersom jag älskar tv-serien. Jag vill inte bli besviken och jag vill fortfarande att serien ska förvåna mig. Himla trixigt det där. :)

    sv: Nej nu verkar det stå helt still. Först skulle andra och tredje filmen spelas in förra året, men sen blev allt stående. Jättestörigt! :( Hoppas dem tar tag i det igen..

    SvaraRadera