onsdag 26 december 2012

Blood Promise - Richelle Mead

Titel  Blood Promise
Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #4
Språk: Svenska/Engelska
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 23 December 2012

Finns hos: CdonAdlibris





Beskriving från Goodreads:  
DIMITRI'S HEART HAS GONE DARK.

Now Rose must journey to the ends of the earth to find - and kill - her one true love....

Or has the time come to join him?

My heart shattered. My world shattered.
You will lose what you value most....
It wasn't my life.... It wasn't even Dimitri's life.
What you value most.
It was his soul.


Tankar och funderingar:
Den här serien är helt underbar! Nog en av de bästa serier som jag kommer att läsa på ett långt långt tag. Även fast boken är lång så läste man boken väldigt fort. Man kunde verkligen inte sluta läsa och man vill ha mer mer mer mer... Jag satt som på nålar hela tiden och kunde inte lista ut vad som skulle hända här näst.

Rose växte mycket i mina ögon i den här boken, man kan inte låta bli att älska henne mer och mer. Hon är verkligen en stark tjej med kött på benen. Dock så sjunker Dimirtri i mina ögon ännu mer i den här boken, jag gillar verkligen inte honom som Strigoi alls, hade ju till och med problem med honom som Dhampir. Jag vet inte vad det är med mig men jag tycker inte alls om Dimitri och hoppas på Rose och Adrian istället, vilket jag vet inte kommer att hända.

Lissa var också väldigt jobbig i den här boken men det fick vi svar på varför. Och wow! Det räknade jag inte med alls!

Och slutet?! Jag kan inte sluta rysa när jag tänker på det. Vilket slut! Jag förstod nästan att det skulle hända men jag blev lika förvånad för det.

Det är med ännu större förhoppningar och förväntningar jag slänger mig över näst sista boken i serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar