onsdag 12 december 2012

Obsidian - Jennifer L. Armentrout

Titel  Obsidian
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Lux # 1
Språk: Svenska/Engelska
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 7 December 2012



Finns hos: CdonAdlibris

Beskriving från Goodreads:  
Starting over sucks.

When we moved to West Virginia right before my senior year, I'd pretty much resigned myself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring.... until I spotted my hot neighbor, with his looming height and eerie green eyes. Things were looking up.

And then he opened his mouth.

Daemon is infuriating. Arrogant. Stab-worthy. We do not get along. At all. But when a stranger attacks me and Daemon literally freezes time with a wave of his hand, well, something...unexpected happens.

The hot alien living next door marks me.

You heard me. Alien. Turns out Daemon and his sister have a galaxy of enemies wanting to steal their abilities, and Daemon's touch has me lit up like the Vegas Strip. The only way I'm getting out of this alive is by sticking close to Daemon until my alien mojo fades.

If I don't kill him first, that is.


Tankar och funderingar:
Efter ha läst Petras recension på den här boken har jag varit sugen på att läsa den Obsidian. Med höga förväntningar jag började läsa, och jag blev inte besviken det minsta!
Denna bok/bokserie är precis sådant jag tycker om att läsa, det är en riktigt fantastiskt underbar Paranormal Romance. Jag kunde och ville verkligen inte lägga ifrån mig boken och när slutet började närma sig blev jag lite ledsen över att snart är den slut. Jag visste aldrig vad som skulle hända och när något hände blev jag alltid lika förvånad.

Jag älskade Katy och Daemons relation redan från början och jag blev så glad att det inte bara blev kärlek och yumsyums på direkten, som det vanligtvis brukar vara i de kärleksromanerna jag läser. Utan att det tog ett bra tag innan det hände något mellan de två och när boken sluta så blev de tillsammans. Vilket självklart ledde till att jag måste läsa bok två i serien på direkten.

Alla spydiga kommentarer mellan Katy och Daemons gjorde så jag inte kunde sluta le och det leendet höll hela dagen. Min pojkvän fråga till och med varför jag var på sådant himla bra humör och han blev nog lite besviken att det var just över en bok.

Det var också skönt att få en liten ändring i sin läsa vanor och inte bara läsa om vampyrer och varulvar och istället läsa om Aliens. Trodde inte att jag skulle bli så tokig i just aliens men jag kan inte vänta att läsa mer om dom. Jag tror även att Daemon har tagit över min crush-lista och jag kan inte sluta tänka på honom, tänker mig honom lite som en mörkhårig Jensen Ackles. YUM! Förlåt Jace men du har någon att fajtas över nu!

Jag är så glad över att läst den här boken och jag kan inte vänta att läsa mer böcker från  Jennifer L. Armentrout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar