söndag 31 mars 2013

Månadssummering: Mars



Svenska: 3
Engelska: 17
Antal Sidor: 7007
Antal påbörjande serier: 3
Antal avslutade serier: 4
Antal Noveller (#0,5 #1,5 etc): 4


Lästa böcker:
  1. City of Fallen Angels (The Mortal Instruments #4) - Cassandra Clare, 435 sidor
  2. Annabel (Delirium #0.5) - Lauren Oliver, 50 sidor
  3. Hana (Delirium #1.5) - Lauren Oliver, 64 sidor 
  4. Free Four: Tobias Tells the Story (Divergent #1.1) - Veronica Roth, 13 sidor
  5. Crow Memory (The Blood Journals #1.5) - Tessa Gratton, ? sidor
  6. City of Lost Souls (The Mortal Instruments #5) - Cassandra Clare, 542 sidor
  7. Rör mig inte! (Shatter me #1) - Tahereh Mafi, 303 sidor
  8. Beautiful Darkness (Caster Chronicles, #2) - Kami Garcia och Margaret Stohl, 503 sidor
  9. Beautiful Chaos (Caster Chronicles #3) - Kami Garcia och Margaret Stohl, 516 sidor
  10. Beautiful Redemption (Caster Chronicles #4) - Kami Garcia och Margaret Stohl, 451 sidor
  11. Dark Parties - Sara Grant, 264 sidor
  12. Dead in the Family (Sookie Stackhouse #10) - Charlaine Harris, 311 sidor
  13. Själlös (Parasol Protectorate #1) - Gail Carriger, 365 sidor
  14. Chanslös (Parasol Protectorate #2) - Gail Carriger, 375 sidor
  15. Requiem (Delirium #3) - Lauren Oliver, 400 sidor
  16. Clockwork Princess (The Infernal Devices #3) - Cassandra Clare, 592 sidor
  17. Shiver (The Wolves of Mercy Falls #1) - Maggie Stiefvater, 437 sidor 
  18. Linger (The Wolves of Mercy Falls #2) - Maggie Stiefvater, 420 sidor
  19. Forever (The Wolves of Mercy Falls #3) - Maggie Stiefvater, 496 sidor
  20. Mila 2.0 (MILA 2.0 #1) - Debra Driza, 470 sidor
Bästa boken: Clockwork Princess
Sämsta boken: Chanslös (som egentligen inte var dålig, bara sämsta av de böckerna jag läste den här månaden)
Största överraskning:  Dead in the Family
Största besvikelse: Requiem

Sammanfattning:
Läste första omläsningen för i år. Jag vet inte vad det är med mig i år men jag läser böcker på löpande banor!
Avslutade två av mina favorit serier den här månaden (The Infernal Devices och Delirium) så jag är ganska emotionell just nu.
Har nu bara två till serier att avsluta innan jag är klar med mitt mål att avsluta minst 10 serier under 2013, vilket jag borde kunna klara av under April. 

5 kommentarer:

  1. Shit många böcker, många bra böcker! Om du fortsätter läsa i denna takten får du nog öka upp dina mål lite ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har redan ökat mitt mål med 50 redan, tror jag kan öka med ytterligare 50 till :P

      Radera
  2. Beundrar dig som har avslutat så många serier hittills! Har bara avslutet 3 själv, och det är väldigt lite i jämförelse :P
    Väldigt bra böcker den här månaden, älskar omslaget till Requiem!

    SvaraRadera
  3. Oj det var inte lite böcker!:)och många bra som det verkar!

    SvaraRadera
  4. April april! Kul att du gick på det! :'D

    SvaraRadera