onsdag 20 mars 2013

Beautiful Chaos - Kami Garcia och Margaret Stohl

Titel: Beautiful Chaos
Författare:  Kami Garcia och Margaret Stohl
Serie: Caster Chronicles #3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 516
Betyg: 1 2 3 4 5

Beskriving från Goodreads:  
Is death the end . . . or only the beginning?

Ethan Wate has spent most of his life longing to escape the stiflingly small Southern town of Gatlin. He never thought he would meet the girl of his dreams, Lena Duchannes, who unveiled a secretive, powerful, and cursed side of Gatlin, hidden in plain sight. And he never could have expected that he would be forced to leave behind everyone and everything he cares about. So when Ethan awakes after the chilling events of the Eighteenth Moon, he has only one goal: to find a way to return to Lena and the ones he loves.

Back in Gatlin, Lena is making her own bargains for Ethan's return, vowing to do whatever it takes -- even if that means trusting old enemies or risking the lives of the family and friends Ethan left to protect.

Worlds apart, Ethan and Lena must once again work together to rewrite their fate, in this stunning finale to the Beautiful Creatures series.


Tankar och funderingar:
Wow! Det här är solklart min favorit del hittills i Caster Chronicles serien.

Bok tre börjar precis där bok två slutade, Lena har delat the Seventeenth Moon när hon valde att vara både dark och light vilket ledde till att ordningen är bryten och världen håller på att gå under. Den enda som kan ställa allt till rätta igen är "The One Who Is Two". Jag trodde hela tiden att John var "The One Who Is Two" så blev skapligt förvånad när det visade sig vara Ethan som var det.  

Som vanligt älskar jag Ethan och Lena, till och mer än vanligt i den här boken. Känns skönt att alla relationsproblem är borta och de äntligen kan vara med varandra.
Jag älskar Link, eller Linkubus som han är nu men jag tycker ändå synd om honom. Jag tycker väldigt mycket om Link och Ridley tillsammans på sitt lilla speciella sätt. Och jag måste säga att jag föredrar Ridley utan sina krafter. Det är också så skönt att Macon är tillbaka och jag måste säga att jag bara älskar hans nya krafter. Hur coola är inte dom?!

 Jag älskar världen som Garcia och Stohl  har byggt upp den känns så riktigt på sitt sätt. Och deras språk är ju bara helt underbart, den är så speciell på sitt sätt att man verkligen dras in i historien.

Och herregud vilket slut, hände en hel del sorgliga saker och vid ett tillfälle kunde jag inte sluta gråta. Jag  är så glad över att ha del fyra och avslutade boken i serien i bokhyllan annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort, det är verkligen inte något jag skulle vilja vänta på.


Favorit Citat:
“I'll love you until the day after forever.”

“When I first met you, that's what I remember. I looked up at the sky and thought, I'm going to love this person because even the sky looks different.”

Andra delar i serien: 
1.  Beautiful Creatures
2.  Beautiful Darkness
3.  Beautiful Chaos
4.  Beautiful Redemption

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar