fredag 29 mars 2013

Beautiful Redemption - Kami Garcia och Margaret Stohl

Titel: Beautiful Redemption
Författare:  Kami Garcia och Margaret Stohl
Serie: Caster Chronicles #4
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 451
Betyg: 1 2 3 4 5

Beskriving från Goodreads:  
Is death the end . . . or only the beginning?

Ethan Wate has spent most of his life longing to escape the stiflingly small Southern town of Gatlin. He never thought he would meet the girl of his dreams, Lena Duchannes, who unveiled a secretive, powerful, and cursed side of Gatlin, hidden in plain sight. And he never could have expected that he would be forced to leave behind everyone and everything he cares about. So when Ethan awakes after the chilling events of the Eighteenth Moon, he has only one goal: to find a way to return to Lena and the ones he loves.

Back in Gatlin, Lena is making her own bargains for Ethan's return, vowing to do whatever it takes -- even if that means trusting old enemies or risking the lives of the family and friends Ethan left to protect.

Worlds apart, Ethan and Lena must once again work together to rewrite their fate, in this stunning finale to the Beautiful Creatures series.


Tankar och funderingar:
Ännu en avslutad serie avklarad och jag är faktiskt ledsen över att behöva ta farväl till Lena, Ethan och de andra. Men måste säga att det var ett helt perfekt slut på en super bra serie.
Boken börjar direkt där tredje boken slutade med att Ethan vaknar upp i den "andra" världen och hans enda mål är att komma tillbaka till sin älskade Lena.

Boken är uppdelad i tre delar, den första är från Ethans perspektiv hur han får reda på hur han kan ta sig tillbaka till Lena, andra delen berättas ur Lenas perspektiv hur hon försöker få The Book of Moons till Ethan så han kan komma tillbaka (som hon egentligen inte vet om) och sista och tredje delen berättas igen ifrån Ethan och hur han gör för att komma tillbaka till den riktiga världen och Lena.

Jag måste säga att jag faktiskt gillade konceptet väldigt mycket men tyckte att en del saker fick lite för mycket uppmärksamhet och det var väldigt lite action. Lenas berättarröst är väldigt bra men lite för lik Ethans så ibland glömde jag bort att det var ifrån hennes men det kan bero på att man har blivit så van med Ethans perspektiv.

Avgudar Lenas och Ethans, deras kärlek är så stark och deras relation är så himla äkta. De är verkligen perfekt för varandra.

Slutet var helt underbart men ändå så himla sorgligt, även fast man kunde lista ut ganska snabbt vad som skulle hända. Känns tomt att serien har tagit slut men jag är så glad över att jag började läsa den här serien.

Rekommenderas varmt!


Favorit Citat:
“I watched the way they looked at each other. Any idiot could see they were in love, even if they were the only two idiots who couldn't.”

“Nightmares end. That's how you know they're nightmares.”

“He saved the world, but he shattered mine.”

Andra delar i serien: 
1.  Beautiful Creatures
2.  Beautiful Darkness
3.  Beautiful Chaos
4.  Beautiful Redemption

2 kommentarer:

  1. Jag har inte ens läst första boken.. Jag kan inte bestämma mig om jag vill läsa den här serien eller inte, är lite skeptisk. Men får väl ge första boken en chans iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en sån bok som man antingen tycker om eller inte, men jag hoppas du kommer gilla den :)

      Radera