tisdag 19 mars 2013

Tag: Bokhyllebingo

Dags för Bokhyllebingo! BINGO!


Jag blev taggad av Min bok och Jag
Det man ska göra är att hitta saker i sina bokhyllor enligt ett antal punkter. Totalt är det tjugo punkter vilket det betyder att det finns tjugo poäng att tjäna in. 

- Hitta en bok vars författare eller titel innehåller bokstaven Z

- Hitta en klassiker
Det närmsta jag hade en klassiker var Dead Poets Society vilket jag tror inte är en klassiker ännu. 

- Hitta en bok med en nyckel på omslaget


- Hitta något i din bokhylla som inte är en bok

- Hitta den äldsta boken i din bokhylla

- Hitta en bok med en tjej på omslaget

- Hitta en bok som innehåller djur

- Hitta en bok med en manlig protagonist

- Hitta en bok med bara ord på omslaget

- Hitta en bok med illustrationer/Hitta en bok vars författare har ett vanligt namn 
(jag glömde bort den här punkten när jag tog bilder och orkar inte ta en ny, haha!)
Emma är ganska vanligt. 

- Hitta en bok som har guldbokstäver

- Hitta en dagbok (sann eller påhittad)

- Hitta en bok som har en närbild på omslaget

- Hitta en bok som utspelar sig i en tidig tidsperiod

- Hitta en inbunden bok utan sitt omslag (dust jacket)

- Hitta en turkos bok

- Hitta en bok med stjärnor på omslaget
Syns kanske inte så bra, men uppe i boken runt författarens namn

- Hitta en bok som inte är för ungdomar (Young Adult)

- Hitta en bok vars författare varken är engelsktalande eller svensk
Tysk!

Jag fick 19/20, jädrans klassiker som kommer och förstör!
Var en sjukt rolig tag och jag tycker ni ska göra den också, kommer därför inte att tagga någon speciell utan om du inte har gjort taggen så tycker jag du ska göra den! 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du gillade den!! :D Och jag skulle nog faktiskt säga att Dead Poets Society är en klassiker... ;) Har du läst den förresten? :) Den filmen är helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Haha vad kul med bokhyllebingo! ^^

    SvaraRadera