söndag 10 mars 2013

Angelfall - Susan Ee

Titel: Angelfall
Författare: Susan Ee
Serie: Penryn and the End of Days #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 255
Betyg: 1 2 3 4 5

Beskriving från Goodreads:  
It’s been six weeks since angels of the apocalypse descended to demolish the modern world. Street gangs rule the day while fear and superstition rule the night. When warrior angels fly away with a helpless little girl, her seventeen-year-old sister Penryn will do anything to get her back.

Anything, including making a deal with an enemy angel.

Raffe is a warrior who lies broken and wingless on the street. After eons of fighting his own battles, he finds himself being rescued from a desperate situation by a half-starved teenage girl.

Traveling through a dark and twisted Northern California, they have only each other to rely on for survival. Together, they journey toward the angels’ stronghold in San Francisco where she’ll risk everything to rescue her sister and he’ll put himself at the mercy of his greatest enemies for the chance to be made whole again.


Tankar och funderingar:
En dag skriver Cecilia till mig att här har du de fem första kapitlen till boken Angelfall - läs den! Jaha tänker jag och läser dom och blir helt fast. På direkten klickar jag mig in på Adlibris och ser blir extra glad över att den var ju inte dyr alls, speciellt när man när man hade ett presentkort på 25kr. Det var ett par väldigt långa dagar innan boken äntligen slank ner i brevlådan och då la jag ifrån mig allt annat jag gjorde och slängde mig över boken.

Jag hade egentligen inga förväntningar alls om boken när jag läste den och jag måste säga att det är den bästa ängel boken jag har läst hittills. Jag är ett stort stort stort fan av tv-serien Supernatural så jag kände igen en del ängel namn tack det, och det gjorde det var extra kul att läsa boken. Dock förstod jag nästan på direkten att Raffe var en förkortning till Raphael.

Hela boken var så actionfylld hela tiden att man inte ville lägga ifrån sig boken, det var med många om och men jag la ifrån den för att titta på mina serier. Tyckte det var otroligt jobbigt att jag hade så mycket att göra den veckan för jag fick inte tid att få läsa klart boken. Jag gick runt och tänkte på den hela tiden, vad kommer att hända och si och så. Men inte kunde jag lista ut slutet ändå. Jag blev så förvånad de sista sidorna att jag satt med en förvånad uttryck hela tiden.

Jag vill verkligen rekommendera den här boken till någon som vill läsa en actionfylld bok men en tuff tjej i huvudrollen. Även fast du kanske inte vill ha det så vill jag ändå att du ska läsa den, för den är så otroligt bra. Jag är evigt tacksam till Cecilia som tipsade mig om boken, tack!


Favorit Citat:
“My friends call me Wrath,” says Raffe. “My enemies call me Please Have Mercy. What’s your name, soldier boy?”

Andra delar i serien: 
1. Angelfall
2. Untitled
3. Untitled

6 kommentarer:

  1. Jag har denna boken hemma i bokhyllan och är verkligen sugen på att läsa den. Nu blir jag ännu mer sugen :) hoppas jag tycker om den lika mycket bara!

    SvaraRadera
  2. Jag beställde den i min bokbeställning efter att jag såg att både du och Cecilia gett 5 stjärnor till den ^^ Ser fram emot att få den hem och läsa. CDON får ta och skynda på :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hoppas jag verkligen att du kommer tycka om den!

      Radera
  3. Är så sjukt sugen på att läsa denna!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ha ängel tema någon gång och passa på att läsa den här boken :)

      Radera