fredag 1 mars 2013

Minirecensioner x4

Titel: Supernatural: Bobby Singer's Guide to Hunting
Författare: David Reed
Serie: -
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 272

Betyg: 1 2 3 4 5
Tankar och funderingar:
Supernatural är min favoritserie of all time, jag är helt besatt av den. Så så fort jag såg den här boken var jag bara tvungen att klicka hem den här boken. Jag avgudar verkligen Bobby så jag tyckte det var "kul" (själva historien är ju faktiskt ganska sorglig) att få reda mer om honom. Helt klart bästa boken jag har läst om är baserad på Supernatural. 


Titel: The Struggle
Författare:   L.J. Smith 
Serie:The Vampire Diaries #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 256
Betyg: 1 2 3 4 5
Tankar och funderingar:
Sämre böcker har jag nog inte läst, fortsätter bara för att få ett avslut på serier som var mitt mål 2013 och mindre olästa böcker i min bokhylla.
Andra delen är dock bättre än första men fortfarande dålig i mina ögon.
Kan inte förstå att en sådan underbar serie kan vara baserad på sådan värdelös bok.


Titel:  Killer
Författare: Sara Shepard
Serie:  Pretty Little Liars #6
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 356
Betyg: 1 2 3 4 5
Tankar och funderingar:
Tjejerna tror att Ian är död men har tydligen sett fel, eller har dom? Sjukt irriterad på att ingen tror dom längre, men blir så när man ljuger för mycket! Tycker synd om Aria som måste flytta hem till sin pappa pågrund av hennes mammas pojkvän. Emily's pojkväns mamma är ju bara för sjuk. Hanna vill bara gå ut med Mike för hennes styvsyster vill det (suck!) och blir sen kär i honom och stackars Spencer som blir av lurad av sin riktiga mamma flera miljoner!




Titel: Heartless
Författare:  Sara Shepard  
Serie: Pretty Little Liars #7
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 292
Betyg: 1 2 3 4 5
Tankar och funderingar:
Var det verkligen Ali dom såg? Och vad trodde dom skulle hända när de sa till alla att de såg henne. Tycker det är kul att pressen börjar kalla tjejerna Pretty Little Liars. 
Aria får en ny kille igen, har ny nästan varje vecka. Hanna åker till en klink och träffar Iris som hon tror dödade Ali (?). Emily åker till ett Amish ställe och tror då att Wilden är mördaren. Spencers familjesituation är äntligen bättre men förstör det med att berätta att hon har fått reda på att Ali och hon är halvsyskon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar