onsdag 6 mars 2013

Girl of Nightmares - Kendare Blake

Titel: Girl of Nightmares
Författare: Kendare Blake
Serie: Anna #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 334
Betyg: 1 2 3 4 5

Beskriving från Goodreads:  
It’s been months since the ghost of Anna Korlov opened a door to Hell in her basement and disappeared into it, but ghost-hunter Cas Lowood can’t move on.

His friends remind him that Anna sacrificed herself so that Cas could live—not walk around half dead. He knows they’re right, but in Cas’s eyes, no living girl he meets can compare to the dead girl he fell in love with.

Now he’s seeing Anna everywhere: sometimes when he’s asleep and sometimes in waking nightmares. But something is very wrong... these aren’t just daydreams. Anna seems tortured, torn apart in new and ever more gruesome ways every time she appears.

Cas doesn’t know what happened to Anna when she disappeared into Hell, but he knows she doesn’t deserve whatever is happening to her now. Anna saved Cas more than once, and it’s time for him to return the favor.


Tankar och funderingar:
Jag hade något skyhöga förväntningar när jag började läsa den här boken. Jag verkligen avgudade första boken i serien mest på grund av att den påminde om tv-serien Supernatural som är min favorit serie of all time! Så jag blev väldigt besviken när jag avslutade Girl of Nightmares.

Jag tyckte boken i sig var ganska seg i sig och det hände egentligen inte något speciellt försen i slutet när Cas åkte tillbaka till helvetet för att "träffa" Anna. Allt innan det tyckte jag var hur segt som helst och jag brydde mig nästan inte alls vad som hände, det var bara så tråkigt. Men jag höll ut mest för att jag har hört att slutet skulle vara så bra och att man äntligen skulle få träffa Anna igen. Och jag ska inte ljuga, för att vara duktigt och faktiskt avsluta de serier jag har börjat på.

Det har blivit väldigt vanligt att det är tre böcker i en serie så man blev ganska förvånad över att det är endast två i den här, men vem vet kanske skriver Kendare Blake en tredje del i framtiden om vad som hände med Cas efter den här boken, hur han hanterade livet utan Anna. Själv skulle jag tycka det vore toppen för jag tyckte väldigt mycket om honom. Men favoriten var självklart Anna så det var lite synd att hon inte var med mycket alls i den här boken. 

Men slutet var ändå perfekt och jag är väldigt ledsen att säga adjö till alla karaktärer i Anna serien.


Favorit Citat:
“She crossed over death to call me. I crossed through Hell to find her.”

Andra delar i serien: 
1. Anna Dressed In Blood
2. Girl of Nightmares

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar