torsdag 11 april 2013

Tv-serier

Utöver att vara en riktig boknörd så slukar jag och min pojkvän tv-serier så det står härliga till! Jag har gjort en lista på vilka serier vi har sett/ser på.
(Tjock betyder att serien är klar, men om den är tjock och kursiv betyder det att vi är ikapp men serien har inte slutat än. Är det vanlig text så är vi helt enkelt inte ikapp eller tittat klart än. )

Nu är det så att vi vill ha ännu mer serier att titta på som om du har något serie du vill rekommendera så kommenterar gärna!


1.       Supernatural
2.       Doctor Who
3.       Psych
4.       Bones
5.       How I met your mother
6.       New Girl
7.       The Big Bang Theory
8.       Veronica Mars
9.       True Calling
10.   Moonlight
11.   Game of Thrones
12.   Vikings
13.   Castle
14.   Revolution
15.   Pretty Little Liars
16.   Arrow
17.   Criminal Minds
18.   Nikita
19.   Touch
20.   Grimm
21.   The Mentalist
22.   Vampire Diaries
23.   Glee
24.   Continuum
25.   Beauty and the Beast
26.   Once Upon A Time
27.   True Blood
28.   The O.C
29.   Scrubs
30.   F.R.I.E.N.D.S
31.   Hannah Montana
32.   Wizards of Waverly Place
33.   Phineas and Ferb
34.   White Collar
35.   Cult
36.   Doll House
37.   Fringe
38.   Merlin
39.   Person of Interest
40.   Sherlock
41.   The Listener
42.   The Walking Dead
43.   Alphas
44.   Buffy the Vampire Slayer
45.   Chuck
46.   Dexter
47.   Flash Foward
48.   Harpers Island
49.   Heroes
50.   House
51.   Jericho
52.   Kyle XY
53.   Las Vegas
54.   Lie to me
55.   No Ordinary Family
56.   Numb3rs
57.   Sanctuary
58.   That 70’s Show
59.   Cape
60.   The Finder
61.   The Secret Circle
62.   Two and a Half men
63.   V
64.   Sex and the City
65.   Lost
66.   Legend of the Seeker
67.   Entourage
68.   Being Human
69.   10 things I hate about you
70.   Charmed
71.   What I like about you
72.   Gossip Girl
73.   A Alien in America
74.   Homeland
75.   Fire Fly
76.   The River
77.   Avatar
78.   Bleach
79.   Death Note
80.   Full Metal Alcemist
81.   Soul Eater
82.   Legend of Korra
83.   Prison Break
84.   Grey's Anatomy
85.   Twin Peaks
86. Smallville

22 kommentarer:

  1. Ser också många serier, och många av dom jag gillar är med på din lista, som Once upon a time, Legend of the Seeker, Game of Thrones, Bomes, Criminal Minds, Fullmetal Alchemist.
    Om du inte har sett Roswell tycker jag du ska göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. LÄgger till Roswell på att läsa listan, tack!

      Radera
  2. På min blogg har jag en flik med serier kolla in där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Massa jag inte hade hört förut, tack!

      Radera
    2. Så lite, om du undrar vad jag tycker om någon specifik serie får du hojta :)

      Radera
  3. Wow, det där var många serier!

    SvaraRadera
  4. Oj, det var inte några serier det där! Har precis börjat kolla på Hannibal, hoppas att det kan bli något :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade också tänkt att börja på den serien, dock väntar jag ett par avsnitt och kollar igenom alla innan jag vet om jag ska fortsätta eller inte :)

      Radera
  5. Rekomenderar The IT-crowd, sjukt rolig serie :) Tror den finns i både brittisk och amerikansk version, men har själv bara sett den brittiska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägger jag till på listan, behövde en ny komedi serie att titta på :)

      Radera
  6. Blue bloods är super,In treatment,Teen Wolf, West Wing, Being Human US,Carrie Diaries, Nurse Jackie och The Firm är några serier jag rekommenderar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försökte mig på Teen Wolf en gång men fastnade inte, ska försöka igen. Och hur kunde jag glömt Being Human, såg ju UK versionen på det :)

      Radera
  7. Det där var en hel del serier, kollar iofs också på en hel del. Men Downton Abbey, Teen Wolf, 9 lives of Chloe King (tyvärr nedlagd och finns bara en säsong) det är väl dem jag kommer på just nu ;) Som sagt du följer ju en hel del serier ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägger till alla på listan :) tack!

      Radera
  8. Svar
    1. Försökte titta på det men pojkvännen gillade det inte alls :(

      Radera
  9. Sv: Jag har haft kontakt med Victoria på Harlequin, jätte trevlig! Mailadress: victoria.aghester@harlequin.se

    SvaraRadera
  10. Lite svårt att hänga med i listan då den inte är i bokstavsordning. Är själv "seriemissbrukare". Såg jag både amerikanska och engelska versionen av Being Human? De har ju utvecklats extremt olika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka göra listan bokstavsordning senare idag! :)
      Jag har sett Being Human UK, hade ingen aning att det var en US version också så då har jag något att titta på nu.

      Radera
  11. Tipsar om Sherlock av BBC som är typ den bästa serien i världen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Började se det efter du tipsa. LOVE IT! <3

      Radera