onsdag 10 april 2013

Minirecensioner x3 - The Wolves of Mercy Falls


Titel: Shiver
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: The Wolves of Mercy Falls #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 437

Tankar och funderingar:
Jag har haft Stiefvater på min autobuylist ett bra tag men aldrig läst någon bok från henne, logiskt jag vet! Så nu äntligen tog jag tag och läste The Wolves of Marcy Falls serien. 
Första boken var lite seg i min smak men jag föll pladask för Stiefvaters skrivsätt. Tyckte Grace var lite tråkig men Sam vägde upp det. Perfekta pojken eller vad?



Titel: Linger
Författare: Maggie Stiefvater 
Serie:The Wolves of Mercy Falls #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 420
Tankar och funderingar:
Jag är kär i Sam! Herregud vilken kille!
Linger var snäppet bättre än Shiver och jag läste ut boken snabbare än jag läst någon annan bok känns det som. Språket är fortfarande otroligt vackert och handligen var sjukt spännande. Bråket mellan föräldrarna och Sam kändes dock som ett billigt trick till konflikt. Annars är boken perfekt!



Titel:  Forever
Författare:  Maggie Stiefvater  
Serie:  The Wolves of Mercy Falls #3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 496
Tankar och funderingar:
Lästa alla böckerna i ett svep och hann inte bli uttråkad en enda gång. En otroligt spännande serie som jag verkligen rekommenderar!
Var dock ett ganska värdelöst slut. Det slutade så tvärt att jag hann inte ens uppfatta att det var ett slut och jag hade hoppas på att få reda lite mer vad som hände efter den "stora händelsen". 


3 kommentarer:

  1. Jag var jättebesviken på slutet, men för ett tag sedan såg jag denna video vilket fick mig att uppskatta det lite mer. Så nu är jag jättesugen på att läsa om böckerna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. gud vad mycket det hjälpte! tack! <3

      Radera
    2. Visst gjorde det? Slutet blev genast mycket bättre. :)

      Radera