lördag 6 april 2013

Stacking the Shelves [5]


Började hos Tynga's Reviews. Stacking the Shelves  handlar om att man delar med sig av de böcker som vi har utökat våran bokhylla/boksamling med. Det kan vara böcker man har köpt i butik eller online, bok man har fått från kompis, lånat från biblioteket eller kanske en e-bok som man har köpt/fått. 

Den här veckan har varit tokig, även fast jag inte har varit hemma har jag hunnit att skaffa mig hela 20 böcker bara den här veckan. Först på måndagen fick jag hem 5 böcker som jag hade bytt med Ylvali från Bokusariusarna och mitt paket från The Book Depository. I onsdags var jag Bra och Begagnat och hitta en bok och sedan i förrgår fick jag ett recensionsex ifrån B. Wahlströms. Sist och absolut inte minst kom mitt paket från Amazon igår, vilket jag inte hade räknat med. Paketet ifrån Amazon kunde inte komma lämpligare - efter ha gråtit nonstop i snart ett dygn utan att sova så kändes det så otroligt bra/underbart/fantastiskt/skönt när jag fick sms ifrån posten. Gjorde min dag lite bättre i alla fall.

Föresten tal om inget, har ni märkt hur snabbt alla olika företag skickar sina böcker nu för tiden, The Book Depository tar det typ 2-4 arbetsdagar innan man får boken och amazon tog det bara 5 arbetsdagar innan jag fick paketet. LOVE IT!

Nu till böckerna:


 De fem första böckerna är ifrån bokbytet och sista boken i serien hittade jag på Bra och Begagnat för en tia.


Imorgon när kriget kom (Tomorrow #1) - John Marsden
 När natten är som mörkast (Tomorrow #2) - John Marsden 
 Dem tredje dagens kyla (Tomorrow #3) - John Marsden 
Nu är mörkrets tid (Tomorrow #4) - John Marsden
Så grydde hämndens timme (Tomorrow #5) - John Marsden
På andra sidan grynningen (Tomorrow #7) - John Marsden

Är det någon som har del 6 i Tomorrow serien och sugen att bli av med den så köper/byter jag gärna till mig den.

Sedan har böckerna ifrån The Book Depository (jag kan fortfarande inte fatta hur snabbt jag fick boken, de skickade den på torsdagen och jag fick den redan på måndagen?!) och recensionsexet ifrån B. Wahlström.


Clockwork Princess (The Infernal Devices #3) - Cassandra Clare
Rädda mig inte (Shatter me #2) - Tahereh Mafi

Och nu till böckern jag köpte på amazon:

Through the Ever Night (Under the Never Sky #2) - Veronica Rossi
Under the Never Sky (Under the Never Sky #1) - Veronica Rossi
The Evolution of Mara Dyer (Mara Dyer #2) - Michelle Hodkin 
Dead Reckoning (Sookie Stackhouse #11) - Charlaine Harris
Mystic City (Mystic City #1) - Theo Lawrence
The Immortal Rules (Blood of Eden #1) - Julie Kagawa


The Kill Order (Maze Runner #0.5) - James Dashner
Partials (Partials #1) - Dan Wells
Incarnate (Newsoul #1) - Jodi Meadows 
Across the Universe (Across the Universe #1) - Beth Revis
  A Million Suns (Across the Universe #2) - Beth Revis
Level 2 (The Memory Chronicles #1) - Lenore Appelhans

Ska försöka hålla tillbaka begäret nu, har ju som sagt en hel del bra böcker jag vill börja på direkten (ska dock läsa klart alla recensionsex jag har hemma så det blir klart och jag inte har någon stress över det) men om begäret smyger sig på så blir det att köpa ändå  - jag har ju pengar och att ha köpstopp gör mig ju bara mer deprimerad än vad jag redan är.

Har ni fått hem några böcker den här veckan?

8 kommentarer:

  1. Massor av böcker jag vill läsa! Vill ha, vill ha!!!! :D

    SvaraRadera
  2. Jag fick också hem Rädda mig inte! den här veckan. Ser SÅ fram emot att läsa den alltså!! :D

    SvaraRadera
  3. Ååå massor med böcker jag vill ha! Jag fick hem Under the never sky för inte alls länge sedan. Är så sugen på att läsa den!

    SvaraRadera
  4. Känner hur avundsjukan bubblar i mig! haha

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med så många nya böcker! Flera utav dem tillhör dessutom mina favoriter, hoppas du tycker om dem! :)

    SvaraRadera
  6. Vilka bra böcker du fått hem :D Under veckan köpte jag Utvandrar serien med de nya omslagen och så fick jag Code Name Verity och With all my soul (vet inte varför jag köpte sista boken i soulscreamers serien när jag väntar på att den tredje samlingsvolymen släpps) från book depository och adlibris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. väntar också på samlingsvomlymen, undrar vad de ska göra med sista boken dock. De kanske gör en fjärde samlingsvolym med sista boken och massa noveller. Hoppas det i alla fall så alla böcker matchar :)

      Radera