tisdag 23 april 2013

Top Ten Books I Thought I'd Like More / Less Than I Did


Varje vecka anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday där man anger sina 10 favoriter i veckans valda ämne.
Veckans Top Ten Tuesday  är: Top Ten Books I Thought I'd Like More / Less Than I Did.
Vi kör med fem av varje, och börjar med böcker jag trodde jag skulle gilla mer än vad jag gjorde och sedan avsluta med böcker jag tyckte om mer än vad jag trodde att jag skulle göra. 




Books I thought I would like more than I did:
1. The Iron King (The Iron Fey #1) - Julie Kagawa 
2. Soulless (Parasol Protectorate #1) - Gail Carriger 
3. Rubinröd: tidlös kärlek (Edelstein Trilogie #1) - Kerstin Gier
4. Tankeläsaren (Graceling Realm #1) - Kristin Cashore
5. The Fellowship of the Ring (The Lord of the Rings #1) - J.R.R. Tolkien



Books I liked more than I thought I would:
1. Beautiful Disaster (Beautiful #1) - Jamie McGuire
2. Throne of Glass (Throne of Glass #1) - Sarah J. Maas
3. Obsidian (Lux #1) - Jennifer L. Armentrout
4. The Fault in Our Stars - John Green 
5. Angelfall (Penryn & the End of Days #1) - Susan Ee 

3 kommentarer:

  1. Okej, två av dem där uppe har jag väntandes så det är ju lite synd.. Men så har jag en av de där nere, så väger ju upp lite i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra någon annan som inte fullkomligt älskar Graceling, alla verkar ju göra det. Innan jag läste den trodde jag att jag skulle älska den, men jag blev så besviken! Tyckte bättre om Fire, men blev återigen besviken på Bitterblue.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! Nu känner jag mig inte ensam :)

      Radera