söndag 14 april 2013

Mila 2.0 - Debra Driza

Titel: Mila 2.0
Författare: Debra Driza
Serie: Mila 2.0 #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 470

Beskriving från Goodreads:  
Mila 2.0 is the first book in an electrifying sci-fi thriller series about a teenage girl who discovers that she is an experiment in artificial intelligence.

Mila was never meant to learn the truth about her identity. She was a girl living with her mother in a small Minnesota town. She was supposed to forget her past—that she was built in a secret computer science lab and programmed to do things real people would never do.

Now she has no choice but to run—from the dangerous operatives who want her terminated because she knows too much and from a mysterious group that wants to capture her alive and unlock her advanced technology. However, what Mila’s becoming is beyond anyone’s imagination, including her own, and it just might save her life.


Tankar och funderingar:
Enda sedan jag hörde talas om den boken på Goodreads har jag velat läsa den så när jag såg att man kunde förhandsbeställa den ifrån Cdon för en billig penning kunde jag bara inte låta bli att beställa hem den. Först och främst vill jag säga att jag bara älskar omslaget, riktigt snyggt och passar till bokens handling perfekt!

Jag har länge tänkt på vad jag ska skriva om den här boken och nu när jag skriver recensionen vet jag fortfarande inte riktigt vad jag ska skriva. Jag hade så höga förväntningar så jag måste säga att jag blev lite besviken när jag hade läst klart boken. Den var fortfarande otroligt bra men jag trodde den skulle vara så mycket bättre och kanske till och med bli favorit boken i år men tyvärr inte.

Mila 2.0 var väldigt spännande och man satt som på nålar vid flertal tillfällen men jag kunde tycka att den var lite seg då och då vilket gjorde att den blev ganska långtråkig vid sina tillfällen. Det var inte försen efter ungefär hälften av boken som den var bra hela tiden och då ville man verkligen inte lägga sig ifrån den man var bara tvungen att få reda på vad som skulle hända härnäst. Slagsmål scenerna var så sjukt spännande, speciellt när Mila skulle rädda sin mamma i slutet det var så sjukt spännande och ändå nervöst att läsa om

Självklart var boken tvungen att sluta med kanske inte en jätte stor cliffhanger men ändå rysligt bra att man bara vill ha andra boken i serien på direkten, förstår inte riktigt hur jag ska klara mig till april 2014 för att få fortsättningen.

Rekommenderas!

Favorit Citat:
“The room was a small square of hopelessness.
A flash of red. And then:
Dimensions: 10 ft. by 9 ft.
I swallowed a horrific giggle. Perfect. And now I knew the exact measurements of hopelessness.”




Andra delar i serien: 
1. Mila 2.0
2. Untitled
3. Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar