tisdag 30 april 2013

Månadssummering: April



Svenska: 4
Engelska: 16
Antal Sidor: 6051
Antal påbörjande serier: 5
Antal avslutade serier: 2
Antal Noveller (#0,5 #1,5 etc): 4


Lästa böcker:
  1. Half-Blood (Covenant #1) - Jennifer L. Armentrout, 281 sidor
  2. Daimon (Covenant #0.5) - Jennifer L. Armentrout, 62 sidor
  3. The New World (Chaos Walking #0.5) - Patrick Ness, 24 sidor
  4. Saga Swärd: omskakare och världsresenär - Taliah Pollack, 364 sidor
  5. Pure (Covenant #2) - Jennifer L. Armentrout, 329 sidor 
  6. Rädda mig inte! (Shatter Me #2) - Tahereh Mafi, 399 sidor 
  7. Deity (Covenant #3) - Jennifer L. Armentrout, 330 sidor
  8. The Iron King (The Iron Fey #1) - Julie Kagawa, 363 sidor
  9. The Iron Daughter (The Iron Fey #2) - Julie Kagawa, 359 sidor
  10. Underbara helvete (Beautiful #1) - Jamie McGuire, 358 sidor
  11. Walking Disaster (Beautiful #2) - Jamie McGuire, 488 sidor
  12. Rubinröd: tidlös kärlek (Edelstein Trilogie #1) - Kerstin Gier, 365 sidor
  13. Safirblå (Edelstein Trilogie #2) - Kerstin Gier, 392 sidor
  14. The Iron Queen (The Iron Fey #3) - Julie Kagawa, 358 sidor
  15. The Elite (The Selection #2) - Kiera Cass, 323 sidor
  16. What Really Happened in Peru (The Bane Chronicles Part #1) - Cassandra Clare, 40 sidor
  17. The Iron Knight (The Iron Fey #4) - Julie Kagawa, 392 sidor
  18. Elixir (Covenant #3.5) - Jennifer L. Armentrout, 80 sidor
  19. Apollyon (Covenant #4) - Jennifer L. Armentrout, 360 sidor
  20. The Maze Runner (Maze Runner #1) - James Dashner, 384 sidor

Bästa boken:  Underbara helvete
Sämsta boken:  Rubinröd: tidlös kärlek  
Största överraskning: Underbara helvete
Största besvikelse:  The Iron King

Sammanfattning:
Jag hade tydligen räknat fel förra månaden med att jag behövde läsa två serier till för att klara mitt mål 2013 att avsluta serier. Visade sig att jag faktiskt bara behövde läsa klart en serie till för att klara målet vilket jag självklart klarade. Känns så bra att klarat målet men kommer fortfarande satsa på att avsluta serier men nu har jag inte lika stor press på mig som tidigare.

Även fast jag har hunnit med hela 20 böcker den här månaden var inte läslusten på topp alls, kändes som jag var tvungen att tvinga mig att läsa vid vissa tillfällen så jag hoppas att nästa månad inte kommer vara lika dan. 

3 kommentarer:

  1. Ser ut som en härlig skara böcker! Du har skrivit en recension på Underbara Helvete va? Är nyfiken på den nu när du gillar den så mycket! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag, recensionen kommer inte ut försen den 8 Maj dock. Recensionsdatumet var inte försen då. :P

      Radera
  2. Oj det var inte dåligt att hinna med 20 stycken:)

    SvaraRadera