torsdag 25 april 2013

Minirecensioner x4 - The Iron Fey

Titel: The Iron King
Författare: Julie Kagawa
Serie: The Iron Fey #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 363

Tankar och funderingar:
Har hört så mycket bra om den har serien så blev lite besviken när boken var utläst. Boken påminde väldigt mycket om Glaspärleresan och jag satt hela tiden att tänkte på det. Tycker dock om att Meghan har tydligt syfte och hon aldrig avviker ifrån det. Dock föll jag aldrig riktigt för karaktärerna och tyckte alla var lite smått tråkiga, den enda som jag faktiskt tyckte om var Puck men han var tyvärr inte med i hela boken. 


Titel: The Iron Daugher
Författare: Julie Kagawa 
Serie: The Iron Fey #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 359
Tankar och funderingar:
Jag fick verkligen tvinga mig igenom den här boken. Även fast handligen var mycket spännande än i första boken så kunde jag inte stå ut med Meghan alls. Jag förstår mig inte på henne och jag satt och störde mig på allt hon gjorde. Det råder aldrig bra när man inte tycker om huvudkaraktären men jag kommer ändå fortsätta med serien för slutet var bara för bra och världen som Kagawa har byggt upp är för underbar.


 

Titel: The Iron Queen
Författare: Julie Kagawa
Serie: The Iron Fey #3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 358

Tankar och funderingar: 
Helt klart den bästa boken i serien! Otroligt spännande och man kunde inte sluta läsa. För en gång skull så kunde jag stå ut med Meghan och blev inte så irriterad på henne allt för många gånger.
Är lite besviken över serien då jag trodde den skulle vara bättre men helt klart läsvärd!



Titel: The Iron Knight
Författare: Julie Kagawa 
Serie: The Iron Fey #4
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 394
Tankar och funderingar:
Det känns så skönt att äntligen avslutat serien, dock blev jag väldigt besviken över den. Den här boken var nog segast av dom alla och jag fick tvinga mig att faktiskt läsa klart boken. Även fast boken var fartfylld nästan hela tiden så föll den mig aldrig i smaken. Kändes som Ash och de andra gick från quest till quest och på något sätt irriterande det mig.
Kommer nog inte läsa fortsättnings serien med Meghans bror Ethan i huvudrollen, i alla fall inte på ett tag.





1 kommentar:

  1. Tyckte att serien var jätte bra nä jag läste den. Men det var så klart innan jag började blogga och tog på mig de kritiska glasögonen... När jag tänker tillbaka på boken var dem nog inte lika bra som jag tyckte då!

    SvaraRadera