fredag 1 februari 2013

Månadssummering: Januari

woohoo mitt hundrade inlägg!

Svenska: 4
Engelska: 13

Antal Sidor: 6420
Antal påbörjande serier: 5
Antal avslutade serier: 2


Lästa böcker:
  1. Spirit Bound (Vampire Academy #5) - Richelle Mead, 489 sidor
  2. Last Sacrifice (Vampire Academy #6) - Richelle Mead, 594 sidor 
  3. The Sea of Monsters (Percy Jackson and the Olympians #2) - Rick Riordan, 265 sidor
  4. The Titan's Curse (Percy Jackson and the Olympians #3) - Rick Riordan, 294 sidor
  5. Clockwork Prince (The Infernal Devices #2) - Cassandra Clare, 496 sidor
  6. The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky, 231 sidor
  7. The Battle of the Labyrinth (Percy Jackson and the Olympians #4) - Rick Riordan, 342 sidor
  8. The Tales of Beedle the Bard - J.K. Rowling, 105 sidor
  9. The Last Olympian (Percy Jackson and the Olympians #5) - Rick Riordan, 361 sidor
  10. Cirkeln (Engelsfors #1) - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, 516 sidor
  11. Det är jag som är Caroline - Peter Barlach, 320 sidor
  12. The Selection (The Selection #1) - Kiera Cass, 327 sidor
  13. Insurgent (Divergent #2) - Veronica Roth, 525 sidor
  14. Warm Bodies - Isaac Marion, 256 sidor
  15. Beautiful Creatures - mörka drömmar, livsfarlig kärlek (Beautiful Creatures #1) - Kami Garcia och Margaret Stohl, 528 sidor
  16. Cinder (Lunar Chronicles #1) - Marissa Meyer, 390 sidor
  17. Blodsmagi (The Blood Journals #1) - Tessa Gratton, 381 sidor
Bästa boken: The Perks of Being a Wallflower 
Sämsta boken: Det är jag som är Caroline 
Största överraskning: Blodsmagi  
Största besvikelse: Warm Bodies 

Sammanfattning: 
Väldigt bra start på året, kan inte fatta att jag hann och läsa 17 st på bara en månad! Måste vara mitt nya rekord. Men det blir så när man inte gör så mycket på dagarna men det blir det skillnad på i februari (längtar inte, så nervös!). Jag hann i alla fall avsluta två serier men hann och börja på fem andra. Suck! Dock är många serier typ nästan avslutade då sista boken inte kommit ut än.



4 kommentarer:

  1. 17 fina böcker!! Du är grym, Maddie!! :D Måste fan läsa Cinder snart alltså!

    SvaraRadera
  2. Jag är sjukt imponerad av hur du hunnit med så många. Jag tycker att jag läser massor och har bara hunnit med fem.

    SvaraRadera
  3. 17 böcker, härligt! :) Lycka till med det du ska göra i februari! :)

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul att hinna läsa så många böcker på en månad? Speciellt om det är bra böcker hela bunten :D.

    SvaraRadera