fredag 15 februari 2013

Clockwork Princess hjälp!

Hade tänkt att beställa hem Clockwork Princess men jag vill ha i samma storlek som dom andra Cassandra Clare böckerna jag har. 
Mina böcker är typ 20 cm höga och förlaget är Walker Books så jag tänkte det är väl bara att beställa hem från det förlaget, eller hur? Men nej, när jag tittade på Bookdepository så står det att den boken från Walker Books är 23 cm höga.
Då hittade jag en annan upplaga men då är det från förlaget Simon & Schuster Export och det står inte hur hög den är. 
När man kollar på Cdon så står det att Walkers bok är häftad och att  Simon & Schuster Export är pocket, dock är de andra böckerna som jag har (som jag också köpte på cdon) är pocket enligt Cdon. Men jag har sett att det finns böcker som är stora (små) som våra svenska pocket böcker. 

Sen tittade jag på beskrivningen på Bookdepository och då skriver de IBSN på de andra Cassandra Clare böcker och dom matchar de jag har, förvirrad som tusan!

Börjar bli lite galen och är nu jätte orolig vad jag ska göra. Hur skulle ni göra? Skulle ni beställa hem den från Walker Books eller Simon & Schuster Export?


2 kommentarer:

  1. Jag har ofta olika upplagor på olika böcker i en serie. Jag köper den som är billigast så får jag fler böcker :) Men kolla upp ISBN hos play.com

    SvaraRadera
  2. Bor du nära SF-Bokhandeln? Jag hade väntat tills den släppts och sen gått dit och kollat om de har den i din storlek. De brukar ju ha olika storlekar. Så kan du hitta den som är din.

    SvaraRadera