söndag 17 februari 2013

Warm Bodies - Isaac Marion

Titel: Warm Bodies
Författare: Isaac Marion
Serie: - (fast nu verkar det som författaren ska skriva en fortsättning)
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 256
Betyg: 1 2 3 4 5

Beskriving från Goodreads:  
A zombie who yearns for a better life ends up falling in love—with a human—in this astonishingly original debut novel.

R is a zombie. He has no memories, no identity, and no pulse, but he has dreams. He doesn’t enjoy killing people; he enjoys riding escalators and listening to Frank Sinatra. He is a little different from his fellow Dead.

Not just another zombie novel, Warm Bodies is funny, scary, and deeply moving.




Tankar och funderingar:
Enda sedan jag såg trailern till filmen Wam Bodies har jag velat läsa den här boken.
Men gud vad jag blev besviken, boken var absolut inte som jag hade tänkt mig. Om jag ska vara ärlig vet jag inte ens vad jag förväntade mig men det var inte det här. Jag hade väl hoppas på någon mer spännande rolig bok kanske?

Jag tyckte boken var lite seg och efter halva boken läste jag bara för jag ville få ett slut på det (jag tycker inte om att ge upp på böcker).
Fast jag tyckte det var riktigt kul att läsa om en zombie som huvudperson och jag tyckte om R jätte mycket. Men mer blev det inte, jag tyckte inte om Julie det minsta och jag förstod aldrig hur hon tänkte och/när hon gjorde sina val och handlingen i sig var ganska dålig.

Men jag har fortfarande jätte höga förväntningar om filmen, jag vet inte hur många gånger jag har sett trailern! Den verkar ju sjukt bra, ge mig filmen nu tack (!!!) men boken nja

2 kommentarer:

  1. Visst är R en fantastisk berättarröst, och väldigt speciell :)

    SvaraRadera
  2. Roligt att man tycker så olika. Jag gillade just att den var så djup och att det gick långsamt fram. Som en djupdykning i en persons inre. Men jag gillade inte filmen. FöR actionfylld, och yttlig. Men alla tycker olika. :-)

    SvaraRadera