torsdag 31 januari 2013

Hur man räkna in omläsningar i sitt goodreads mål

Jag såg på Tessans bokblogg att hon undrade hur man kunde få in sina omläsningar i sitt goodreads mål. Målet är ju faktiskt att läsa ett antal böcker, inte att läsa ett antal nya böcker!  
För mig tog det evigheter och massa googlande att få reda på det och nu tänkte jag vara snäll att visa er hur man gör (för jag tror inte så många vet hur man gör det) för att få en omläsning in i ert goodreads mål: 

1. Gå in på boken du har läst om och klicka på Other Editions (x)
Jag tog bara en random bok och det blev Blodsmagi då den var den senaste boken jag läste.


2. Leta reda på den versionen ni vill ge betyg till nu, om den du vill ha redan är betygsatt funkar det bra att ta en liknande. Du vill ändå bara ha med boken i ditt goodreads mål. Klicka på titeln på boken. 
OBS! ej switch to this edition!

3. Scrolla ner tills du hittar My Review, brevid där hittar du också
review this edition | switch to this edition.
Klicka på review this edition. 

4. Skriv din recension och ge den ditt betyg. Men glöm inte bort att du måste sätta datum du läste klart boken på för att få med den i ditt goodreadsmål! 


Nu har du fått med din omläsning i ditt goodreads mål. Hoppas det hjälpte!
Har du några frågor är det bara att kommentera eller mejla mig. 

9 kommentarer:

  1. Du räddade mitt liv, Maddie!! Evigt tacksam! :3

    SvaraRadera
  2. Åh nice, tack för en väldigt informativ artikel! Nu vet jag vad man ska göra när man läser om :)

    SvaraRadera
  3. Super bra nu behöver jag inte undra om det är någon bok jag läser om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick användning för denna idag super bra, tack!

      Radera
  4. Vilken bra tutorial! Ska komma ihåg det om jag någon gång behöver det :)

    SvaraRadera
  5. Hade just detta problem nyss, och så kom jag att tänka på att du hade gjort just ett sådant inlägg! Du räddade mitt liv och många frustrerade minuter. Tack!! <3

    SvaraRadera
  6. Denna information var jättebra! Det kanske du förstår eftersom jag går tillbaka till den några månader efteråt och kommenterar eftersom jag kommit ihåg att du skrivit om det och behövde hjälp ;) In any case, tack! :D

    SvaraRadera