tisdag 8 januari 2013

Nu är jag hemma och jag har 7984198798748334 nya inlägg att läsa. Min kväll är räddad! 

I Tallinn var det svin kallt och vi var inte ute på stan så länge. Vi var vid någon marknad och det var det värsta jag någonsin har varit med om. Om man tittade på något plagg så kom hon (det var typ bara kvinnor som sålde) fram och började prata Estniska som jag absolut inte förstår och det går inte få tyst på dom. Man går typ framåt och de följer efter till deras marknadstång är slut och då börjar nästa. Jag kände mig som en lamm som gick in i en vargflock. Usch! Resten av dagarna spenderades i hytten då min mamma blev sjuk och jag ville inte vara ute bland alla ryssar själv.

Väl i Stockholm blev det en snabbis till underbara SF-bokhandeln och tre böcker fick följa med mig hem, tur att jag inte var där längre utan var tvungen att springa snabbt tillbaka till bilen för mamma var fortfarande sjuk.
Upptäckte dock när jag kom hem att jag hade köpt del 9 i en serie istället för första. Vilket gör mig ännu mer irriterad är när man tittar i början av boken så brukar det oftast stå ordningen på en serie och då stod det att just den boken först, så därför tog jag förgivet att denna bok var den första. Nåja blir att beställa hem resten av böckerna någon gång. Är ändå billigare att beställa böcker från internet men det är något speicellt med att köpa böcker i en bokhandel.

Vilken bok som blev fel och de andra som inte blev fel får ni reda på imorgon eller någon annan dag den här veckan när jag har plockat fram kameran och fotat dom. Om jag har tur borde paketet från Cdon komma den här veckan så jag kanske väntar och visar alla på en och samma gång. Vi får se vi får se.

Hur som helst. JAG HAR SAKNAT ER SÅ! 


1 kommentar:

  1. Välkommen hem! Håller med om att det är något speciellt med att handla i en bokhandel, mer mysigt än att handla på nätet! :)

    SvaraRadera