tisdag 29 januari 2013

The Selection - Kiera Cass

Titel:  The Selection
Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 327
Betyg: 1 2 3 4 5


Beskriving från Goodreads:  
Thirty-five beautiful girls. Thirty-five beautiful rivals…

It’s the chance of a lifetime and 17-year-old America Singer should feel lucky. She has been chosen for The Selection, a reality TV lottery in which the special few compete for gorgeous Prince Maxon's love.

Swept up in a world of elaborate gowns, glittering jewels and decadent feasts, America is living a new and glamorous life. And the prince takes a special interest in her, much to the outrage of the others.

Rivalry within The Selection is fierce and not all of the girls are prepared to play by the rules. But what they don’t know is that America has a secret — one which could throw the whole competition… and change her life forever.



Tankar och funderingar:
Först och främst så avgudar jag den här framsidan, jag kan bara sitta och titta på den i timmar den är ju bara för fin! Det är faktiskt den stora orsaken till varför jag köpte den här boken. Visst är jag ytlig? Men seriöst finaste omslaget har jag inte sett på jag vet inte hur länge. 

Och nu till boken, jag kan inte säga att boken är den bästa jag har läst. Jag tycker att världen som Kiera Cass har byggt upp för oss har sina brister och inte riktigt hänger ihop. Förhoppningsvis blir det kanske några svar på våra frågor i nästa bok, men i första fick vi inte riktigt någon förklaring på nått - kanske något smått men det hjälpte inte mig så mycket i alla fall. 

Annars är boken en söt liten romantisk bok som jag faktiskt gillar. Jag tycker om att America (ja det är huvudkaraktärens namn!) inte är tokig i prins Maxon på direkten som i stort sätt alla andra av tjejerna är. Och jag blev riktigt förvånad över att hon nästan säger det till honom första gången de träffas. För mig gjorde det boken så mycket bättre för jag är ganska irriterad på kärlek vid första ögonkastet i det här laget. Dock så blir hon ju förälskad i honom senare, även fast hon inte verkar inse det själv. Men det gillar jag! 

Jag tål inte Americas första pojkvän Aspen som dumpar henne för han vill vara den som försörjer henne (WTF?! kärlek handlar inte bara om det tok!). Jag tål verkligen inte honom alls.
Blev skapligt irriterad att America inte kan släppa honom och det hjälper ju inte med att han kommer till slottet också. Jag blev riktigt arg på henne för att så fort hon ser honom så är allt nästan bra igen, bara puss puss hångel igen. Nej America satsa på Maxon istället! 

4 kommentarer:

  1. Håller med dem ang. Aspen. Vilken idiot alltså! Maxon är ju hundra ggr bättre.

    SvaraRadera
  2. Jag håller också med ang Aspen, jag fullkomligt hatar honom! :)

    SvaraRadera
  3. Team Maxon all the way!! Ser mycket fram emot the Elite som släpps i vår :D

    SvaraRadera