onsdag 23 januari 2013

Tag: Happy Bookaholic

Jag blev taggad av Cecilia från Vår bokvärld, det är faktiskt första gången jag blev taggad med namn (alla andra gånger har det varit om du känner dig taggad) vilket gjorde mig super glad! 

FRÅGORNA:

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
 Uhm! Allt! Lukten! Känslan! Uhm typiskt nu kom jag inte på mer ord. Men jag verkligen älskar det. Väntan på att böckerna ska komma hem om man beställt dom från internet eller när man köpt dom i en affär och man bara känner hur fin den är i påsen. LOVE IT!

2. Hur ofta köper du nya böcker?
 Det brukar gå i perioder. Ibland kan det gå perioder då jag inte beställer hem böcker på väldigt länge. Men ibland går det perioder då jag beställer hem böcker hela tiden.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du? 
 Det är ju något speciellt att handla i en bokaffär men tyvärr är ju det också dyrare. Jag bor också i en sådan liten stad att vi har inte någon bra bokaffär nära så för mig blir det oftast att jag beställer hem från internet.

4. Har du någon favorit bokaffär?
SF-bokhandeln, jag verkligen avgudar det stället! Dock är det ganska långt ifrån mig men varje gång jag är i Stockholm så måste jag gå in där. Och då måste mitt resesällskap alltid dra mig ut därifrån annars kan jag stanna där hur länge som helst.

5. Brukar du förbeställa böcker?
 Oftast inte, dock har jag gjort det nu. Jag vill ha Clockwork Princess så fort som jag bara kan.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
 Både ja och nej. Jag vet att  jag inte för överskrida mer än 800-1000 kr för då har jag inte råd att äta. Men oftast brukar jag hålla mig med 200-700 kr i månaden när jag beställer böcker.

7. Bokköpstopp - är det något för dig?
 Alltså, både ja och nej. Varje gång jag har bokköpstopp hittar jag alltid 28038403482 mer böcker jag vill ha hemma och läsa nu så det brukar vara ganska svårt att hålla. Så köpstopp för jag har för många böcker att läsa funkar aldrig. Men köpstop för jag inte har råd funkar alltid.

8. Hur stor är din bokönskelisa?
 Så stor! Så stor!

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
 Clockwork Princess - Cassandra Clare
Requim - Lauren Oliver
Och andra delen i Throne of Glass som inte har fått en titel och kommit ut än.

10. Vem taggar du vidare?
Jag taggar alla som vill göra det, men jag taggar lite extra på PetraCecilia (BookObsession)BokBeate och Drizzleandhurricanes

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig tag! Tack för att du taggar mig! :D

    SvaraRadera
  2. Tack för taggen! :D
    SV: Det är precis därför jag tänker se de tre sista i TMI som en annan serie, på det sättet kommer jag inte jämföra så mycket och låta de böckerna stå för sig själva! Då slipper man bli besviken. För jag är också orolig, men även om de bara är hälften så bra som City of Bones/Ashes/Glass så är de fortfarande bra och definitivt läsvärda! :)

    SvaraRadera