lördag 12 januari 2013

I min brevlåda [2]

Den här veckan har jag fått massor av böcker, me likie!
Förutom de böcker jag visade er i Onsdags fick jag även hem min beställning från Amazon och en av två böcker från The Book Depository. 


The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin 
Throne of Glass - Sarah J. Maas
Daughter of Smoke and Bone - Laini Taylor
The Hobbit - J.R.R. Toliken
  
Dessa fyra böcker är alla från Amazon. Tror jag betalade cirka 4 pund st för alla böcker jag beställde hem, vilket jag inte kan klaga på. Dock så måste jag säga att Daughter of Smoke and Bones framsida är inte så snygg, men det blir så när man är snål.
Jag har även läst Thorne of Glass sedan tidigare men jag tycker den är så bra så jag vara bara tvungen att ha den i min bokhylla och då passar man på att köpa den när den är billig. 

Breathe -  Sarah Crossan 
Pandemonium - Lauren Oliver
The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky 
Les Misérables - Victor Hugo


De tre första böckerna är från Amazon och den andra från The Book Depository.
Ännu en gång visar jag hur snål jag är med att köpa en annorlunda framsida än den jag har. Jag pratar alltså om Pandemonium. Jag tycker den här framsidan är sjukt snygg men första boken går inte att hitta i just den stilen. Jag har inte första boken hemma just nu, det är faktiskt den jag boken jag också beställde hem från The Book Depository som inte har kommit än. 

Men jag har bestämt mig för att jag ska inte bry mig om ifall böcker i en serie inte matcher, till exempel inte är samma framsida typ eller lika stora. Så många böcker har fått nya framsidor ny för tiden som inte matchar den första boken så jag kan lika gärna bli van nu. På det sättet slipper jag vänta på att just "min" framsida ska släppas och för att vara ärlig, så kan jag nu också beställa hem den billigaste upplagan också. Känner mig så sjukt snål när jag säger så, men har man inte mycket pengar så har man inte det. Det är inte lätt att vara sjukskriven ibland. Men det är ju faktiskt samma innehåll ändå.



5 kommentarer:

  1. Jag vill också läsa daughter of smoke and bone. Ska köpa hem den en vacker dag! Och perks...aaah, älskar den!! :D

    SvaraRadera
  2. Härligt med en massa böcker! :) Är extra sugen på att sen recension av Breathe. :)

    SvaraRadera
  3. SV: Kul att du gillar den! Hoppas jag kommer tycka om den lika mycket :D

    SvaraRadera
  4. Har också bestämt mig för att släppa lite på det där med att böckerna måste matcha. Det blir alldeles för dyrt att köpa nya upplagor när förlagen bestämmer sig för att byta omslag.

    SvaraRadera
  5. Kan varmt tipsa även om Play.com för böcker på engelska. De säljer även second hand och har alltid fraktfritt.

    SvaraRadera