torsdag 3 januari 2013

Spirit Bound - Richelle Mead

Titel  Spirit Bound
Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #5
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 489
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 1 Januari 2013

Finns hos: CdonAdlibris




Beskriving från Goodreads:  
Dimitri gave Rose the ultimate choice. But she chose wrong...

After a long and heartbreaking journey to Dimitri's birthplace in Siberia, Rose Hathaway has finally returned to St. Vladimir's-and to her best friend, Lissa. It is nearly graduation, and the girls can't wait for their real lives beyond the Academy's iron gates to begin. But Rose's heart still aches for Dimitri, and she knows he's out there, somewhere.

She failed to kill him when she had the chance. And now her worst fears are about to come true. Dimitri has tasted her blood, and now he is hunting her. And this time he won't rest until Rose joins him... forever.


Tankar och funderingar:
Den här boken är nog min favorit i hela Vampire Academy serien. Jag tyckte aldrig att boken blev seg (som en hel del långa böcker bruka kunna bli) och som vanligt satt jag som på nålar hela tiden och kunde inte lägga ifrån mig boken, måste varje kapitel sluta så himla spännande hela tiden?!

Som vanligt är jag inte så förtjust i Dimitri utan för mig är Adrian den som jag håller ögonen på och jag måste säga att jag älskade honom och Rose tillsammans, han är ju så himla gullig! Tyvärr blir det ju inte dom två i slutet som men man kan ju alltid drömma. Tyckte dock det var sjukt jobbigt att Rose var så elak eller vad man nu ska säga till honom. Även fast hon tror hon verkligen ger sig in i förhållandet så vet vi läsare att det inte är så.

Jag är faktiskt lite i chock efter jag läste boken och minns knappt vad som hände utan allt känns som en dimma just nu. På ett bra sett såklart!
Slutet var helt "Herregud vad hände precis?!" vilket kan vara jätte jobbigt om man inte har nästa bok liggande bredvid, men som tur jag hade annars hade jag nog svimmat.

Känns som hela den här recensionen blev lite flummig och jag har inte så mycket att säga, för jag vet faktiskt inte vad jag kan säga om denna otroligt fantastiska bok.. Jag känner mig helt borta efter ha läst boken och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Nästa bok här kommer jag!

3 kommentarer:

  1. Wiee, Spirit Bound är också min favoritbok i serien. Och jag gillar också Adrian mycker mer än vad jag gillar Dimitri :p

    SvaraRadera
  2. Tycker nog mest om Spirit Bound jag med, även om jag också är väldigt förtjust i Shadow Kiss. Såg att du hade läst ut Last Sacrifice nu, så det ska bli roligt att få läsa dina tankar om slutet!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar den här boken! Tror nog att det är min favorit i serien också, även om det var ett tag sedan jag läste dem, så mitt minne är inte det bästa, ha.

    SvaraRadera