lördag 26 januari 2013

I min brevlåda [3]

Den här veckan har jag fått hem tre böcker. Tekniskt sett är det bara två då den ena boken fick jag som pdf till min platta och för att vara helt ärlig så fick jag ena boken förra veckan men jag tyckte det kändes onödigt att visa bara en bok. 


Wallflower - Stephen Chbosky
Beautiful Creatures - mörka drömmar, livsfarlig kärlek - Kami Garcia och Margaret Stohl 
Delirium - Lauren Oliver

Wallflower fick jag Gilla böcker. Jag hade ingen aningen vilken bok jag skulle få från dom när de mejlade mig så när paketet dök ner i brevlådan (de mejla mig på torsdagen jag fick paketet redan dan efter!) och jag öppna och såg att det var Wallflower så blev det ett glädjeskrik. Den är såååå fin! 

Beautiful Creatures fick jag från Semic som pdf, har redan hunnit läsa halva boken och den är faktiskt riktigt riktigt bra!  Hinner nog att läsa klart den senare idag. 

Delirium hade jag beställt från the Book Depository för ett tag sedan, som sagt kom den förra veckan men visar upp den nu. Har redan läst boken på svenska men kände att jag ville ha den engelska versionen i bokhyllan. 

2 kommentarer:

  1. Åhh jag vill läsa alla dessa böcker!! Har redan BC hemma, Wallflower kommer jag att få om någon vecka och Delirium kommer jag kanske att skaffa längre fram i tiden! :D
    Hur mycket måste man betala i tull och frakt när man beställer från Book Depostitory? Har funderat att börja handla därifrån samt amazon, men är ganska tveksam beroende på kostnaden. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det priset som står på BookDepository är priset man betalar. De har gratis frakt till i stort sätt alla länder i världen och jag har aldrig betalat tull ifrån dom. Som sagt priset som står är allt jag betalar, VAT ingår i priset till skillnad från amazon som de lägger på i slutet. Brukar ta runt 1-2 veckor innan man får paketet. och alla böcker skickas i separata paket. så om du beställer 6 böcker får du 6 olika paket. :)
      Hoppas det hjälper :)

      Radera