tisdag 11 juni 2013

Top Ten Tuesday - Best Beach Reads


Varje vecka anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday där man anger sina 10 favoriter i veckans valda ämne.
Veckans Top Ten Tuesday  är: Best Beach Reads.
Har inte läst några riktigt typiska sommar böcker så tänker göra lite annorlunda den här veckan och köra med topp tio böcker jag kommer läsa i sommar. Jag tycker sommaren är bästa tillfället att läsa Contemporary och eftersom jag inte har läst så många av den genre heller så tyckte jag att det var perfekt att börja nu. 


10. How My Summer Went Up in Flames - Jennifer Salvato Doktorski
9. Perfect Chemistry  (Perfect Chemistry #1) - Simone Elkeles
8. Twenty Boy Summer - Sarah Ockler


7. Catching Jordan  (Hundred Oaks #1) - Miranda Kenneally
6. Safe Haven - Nicholas Sparks
5. That Summer - Sarah Dessen


4. Pushing the Limits  (Pushing the Limits #1) - Katie McGarry
3. Anna and the French Kiss  (Anna and the French Kiss #1) - Stephanie Perkins
2. The Summer I Turned Pretty (Summer #1) - Jenny Han


1. Crash (Crash #1) - Nicole Williams




4 kommentarer:

  1. Catching Jordan och Perfect Chemistry är båda jättemysiga :) Har också tänkt läsa That Summer och Anna and the French Kiss, känns som att de kommer passa bra i sommar.

    SvaraRadera
  2. Många utav de där har jag läst mycket bra om, ska bli kul att se vad du tycker sen :)

    SvaraRadera
  3. Lite märkligt är det att jag inte läst en enda bok av Sparks, men jag har sett otaliga filmer som bygger på hans böcker :)

    SvaraRadera