torsdag 6 juni 2013

tag: Tegelstentaggen

När jag hade min break i från bloggen såg jag massa andra bokbloggaer göra den här taggen. Tyckte det var en kul grej och nu äntligen har jag tagit mig tid att göra den. Blev dock inte taggad av någon specifik person men man får faktiskt göra den här ändå!
Taggen började (tror jag i alla fall) på youtube som sedan Nelly från Nellons bokblogg översatte.
Taggen går ut på att man visar de fem tjockaste böckerna i sin bokhylla som man har läst samt de två tjockaste böckerna i sin TBR-pile, (alltså böcker man inte har läst.).

Var riktigt förvånad över att jag faktiskt hade läst en hel del tegelstenar, var till och med tvungen att göra en lista för att få reda på vilka fem som var de längsta. 


Lästa:
Last Sacrifice (Vampire Academy #6) - Richelle Mead, 594 sidor
The Host - Stephenie Meyer, 617 sidor
The Beginning: Born at Midnight and Awake at Dawn (Shadow Falls #1-2)  C.C. Hunter, 816 sidor
Hungerspelen: Trilogin (The Hunger Games #1-3) - Suzanne Collins, 951 sidor
Harry Potter och fenixordern - J.K Rowling, 1001 sidor

Olästa
Arvtagaren (The Inheritance Cycle #4) - Christopher Paolini, 912 sidor
Fragments (Partials Sequence #2) - Dan Wells, 564 sidor

Jag har även alla A Song of Ice and Fire böckerna olästa i min hylla men tänkte inte på dom när jag tog bilden. Ska ta tag och läsa i alla fall första boken i sommar.


Riktigt rolig tag som får att känna dig riktig duktig. Om du inte har gjort den än så gör den vetja! 

2 kommentarer:

  1. Du borde verkligen läsa Arvtagaren! Gillade den jättemycket. :D

    SvaraRadera
  2. JAA, läs A Song of Ice and Fire! DE ÄR SÅ BRA! :D

    SvaraRadera