torsdag 18 juli 2013

Touch of Frost - Jennifer Estep

Titel: Touch of Frost
Författare: Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 350

Beskriving från Goodreads:  
My name is Gwen Frost, and I go to Mythos Academy; a school of myths, magic and warrior whiz kids, where even the lowliest geek knows how to chop off somebody's head with a sword and Logan Quinn, the hottest Spartan guy in school, also happens to be the deadliest.
But lately, things have been weird, even for Mythos. First, mean girl Jasmine Ashton was murdered in the Library of Antiquities. Then, someone stole the Bowl of Tears, a magical artifact that can be used to bring about the second Chaos War. You know, death, destruction and lots of other bad, bad things. Freaky stuff like this goes on all the time at Mythos, but I'm determined to find out who killed Jasmine and why; especially since I should have been the one who died..






Tankar och funderingar:
Jag har velat läsa Touch of Frost enda sedan jag läste Petras recension. Hon är helt tokig i den här serien och jag litar på hennes smak. Hon har sedan tidigare tipsat om några av mina favorit serier (Lux och Shadow Falls till exempel) och även denna gång blev jag inte besviken. Jag litar alltid på hennes boktips!

Jag vet inte varför jag blir så förvånad varje gång jag läser en bok som Petra har tipsat om, jag vet ju att jag tycker om dom men ändå blir jag förvånad om hur mycket jag alltid älskar boken. Jag fastnade redan på första sidan och sidorna efter det bara flög fram. Jag var dum nog att börja läsa boken på en dag jag hade mycket att göra så jag var riktigt irriterad att jag inte kunde läsa klart boken så snabbt som jag ville.

Jag verkligen älskade handlingen och all mytologi bakom den. I den här serien så är det flera olika mytologier blandande. Det finns Vikiningar, Valykyrer, Romare, Amazoner, Spartaner och massa massa mer. Jag är galen i att läsa om mytologier så när det blandade ihop flera stycken trodde jag först att det kunde bli ganska förvirrande men snarare tvärtom.

 Huvudkaraktären Gwen är rolig, charmig och smått sarkastisk vilket gjorde att jag tyckte om henne från början. Tyckte dock synd om henne i början när hon var ensam men när hon vågade öppna upp sig och få vänner så kändes allt bra igen. Jag tycker det var riktigt kul att Gwen blev vän med Daphne, trodde till en början att Daphne skulle vara Gwens ärkefiende som hatar varandra för inget speciellt men som tur så blev det inte så. För mig kändes det väldigt nytt och jag älskar det!
Och nu till kärleks intresset Logan, som det alltid brukar vara i Paranormal Romance böcker är killen en riktigt badboy men det är sånt jag älskat att läsa om (även fast jag inte tycker om badboys i verkligheten). Tycker det var så himla gulligt att alltid när det hände något med Gwen så var han där och rädda henne. Verkligen en riddare i vit rustning.
Självklart måste det sluta med att han säger att de inte kan vara tillsammans men vi alla vet att något kommer hända mellan de två i framtiden. 

Tack igen Petra att du tipsade om den här serien, om jag känner mig själv rätt kommer hela serien snart vara utläst!

Favorit Citat:
“Are you OK?" I asked.
"I think so." Logan stared at me, and a smile pulled up his lips. "But maybe you should give me mouth-to-mouth, just to make sure.”

“That was my favorite dagger."
She had a favorite dagger? Seriously? And she thought that I was a freak.”

“My own eyes narrowed. i didn't like being made fun of, not even by a dangerous bad boy like Logan Quinn. "Yeah, well, this Gypsy girl happens to have a grandma who can curse you so bad that your dick will turn black and fall off, so watch your step, Spartan.”




Andra delar i serien: 
1. Touch of Frost
2. Kiss of Frost
3. Dark Frost
4. Crimson Frost
5. Midnight Frost
6. Killer Frost

2 kommentarer:

  1. Ska snart ge mig på den andra boken i den här serien :)

    SvaraRadera
  2. Ah, jag blir alltid lika glad när du gillar något jag tipsat om. <3 :)

    SvaraRadera