onsdag 31 juli 2013

Kiss of Frost - Jennifer Estep

Titel: Kiss of Frost
Författare: Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 337

Beskriving från Goodreads:  
I’m Gwen Frost, a second-year warrior-in-training at Mythos Academy, and I have no idea how I’m going to survive the rest of the semester. One day, I’m getting schooled in swordplay by the guy who broke my heart—the drop-dead gorgeous Logan who slays me every time. Then, an invisi­ble archer in the Library of Antiquities decides to use me for target prac­tice. And now, I find out that someone at the academy is really a Reaper bad guy who wants me dead. I’m afraid if I don’t learn how to live by the sword—with Logan’s help—I just might die by the sword...








Tankar och funderingar:
Jag blir alltid så förvånad när andra boken i en serie är bättre än första boken. Jag vet vad det är med mig men jag har fått för mig att andra boken alltid ska vara den sämsta boken i serie och de nästan aldrig kan nå upp till samma nivå som första. Men inte när det kommer till den här boken, Kiss of Frost är snäppet bättre än Touch of Frost. Men det är inte står skillnad för jag avgudar båda böckerna. Det här är helt klart en ny favoritserie!

Jag fastnade från första sidan och ville verkligen inte lägga ifrån mig boken. Dock hände samma sak som hände i första boken att jag började läsa den på helt fel tillfälle när jag var tvungen att göra något viktigt och kunde därför inte läsa - vilket jag verkligen inte gillade. Ville ju bara läsa! Fast när man äntligen hade tid och läsa så flög bara sidorna fram och det hjälper väldigt mycket att är att takten är hela tiden på topp, inte en lugn stund en enda gång.

Jag är riktigt förtjust i karaktärerna och Gwen växer i mina ögon mer och mer från varje sida. Hon är jätte charmig och riktig (alltså inte så fejk som en del kan vara) men något jag gillar riktigt mycket är att hon blir bara starkare och smartare hela tiden. Fast det kan vara lite irriterande hur lång tid det tar för henne att lista ut vem som är den onda, är ganska uppenbart för alla utom henne.
Men någon som jag tycker om mer än Gwen är nog Logan. Jag har en liten crush på honom men han är bara för underbar och charmig (och het). Är så glad över att det äntligen börjar hända saker mellan honom och Gwen. Deras kyss, jag dör bara att tänka på den så gulligt!

Dock blev jag lite besviken hur förutsebar boken var. Visste redan från början när man träffade honom att han var en badguy men på något sätt så gjorde det inte så mycket, boken var så pass spännande att man inte tänkte så mycket på det.
Kommer helt klart slänga mig över nästa del i serien så snart jag kan!

Favorit Citat:
“I did not glow with the thrill of battle. Cringe, yes. Glow, no.”

“The wolf stared down at me, paws still on my chest, its shaggy tail thumping from side to side and spraying us both with snow. It seemed like...it expected me to do something. Maybe my mind was completley gone, because there was only one thing I could thing of right now that might satisfy it. I reached up en awkwardly patted the side of its head, since that was al i could reach.
"Nice puppy," I whispered, and passed out.”

“Two students severely injured, you yourself covered in blood, a Reaper on the premises, a Fenrir wolf running around loose somewhere, and extensive property damage to the resort. Well?" Nickamedes snapped. "What do you have to say for yourself, Gwendolyn?"
I thought for a second, then grinned at him. "I followed your directions exactly. I never set one foot outside the hotel.”




Andra delar i serien: 
1. Touch of Frost
2. Kiss of Frost
3. Dark Frost
4. Crimson Frost
5. Midnight Frost
6. Killer Frost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar