torsdag 25 juli 2013

The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin

Titel: The Evolution of Mara Dyer
Författare: Michelle Hodkin
Serie: Mara Dyer #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 544

Beskriving från Goodreads:  
Mara Dyer once believed she could run from her past.

She can’t.

She used to think her problems were all in her head.

They aren’t.

She couldn’t imagine that after everything she’s been through, the boy she loves would still be keeping secrets.

She’s wrong.

In this gripping sequel to The Unbecoming of Mara Dyer, the truth evolves and choices prove deadly. What will become of Mara Dyer next?


Tankar och funderingar:
Jag slängde mig över den här boken så fort jag hade läst klar The Unbecoming of Mara Dyer vilket jag tror var väldigt bra annars skulle jag vara mer förvirrad av vad som hände än vad jag faktiskt var. Det är verkligen en förvirrande serie men jag älskar den ändå.

Jag är helt förälskad i karaktärerna. Jag tycker om att båda är trasiga på sina egna sätt men tillsammans blir det hela. Hur romantiskt är inte det?!

Helt klart det bästa med Mara Dyer serien att man aldrig riktigt har någon koll vad som kommer att hända eller vad som inte kommer att hända. Till exempel tror man att något ska hända eller att man tror att nu förstår jag nog allt vad som pågår, så PANG så slänger Michelle Hodkin in en annan twist och återigen så har man ingen aning vad som kommer att hända. Jag älskar det! Jag har blivit så van med att kunna lista ut vad som kommer att hända att jag älskar när det händer något annorlunda.

Men herrejesus vilket slut! Det måste vara en av de värsta cliffhangers jag har någonsin läst. Alltså jag är helt mållös! Jag kan och vill inte ens tänka mig vad som kommer att hända nu...
Ge mig The Retribution of Mara Dyer nu!

Favorit Citat:
“They rattled my cage to see if I'd bite. When they released me, they'd see that the answer was yes.”

“The boy is destined for greatness, but with you, he is in danger...You must leave him. This is what I have seen."
"I can't," was all I said to her, and quietly.
"Then you will love him to ruins," she said, and let my hands go.”


 “This was the boy I loved. A little bit messy. A little bit ruffled. A beautiful disaster. Just like me.”  



Andra delar i serien: 
1. The Unbecoming of Mara Dyer
2. The Evolution of Mara Dyer 
3. The Retribution of Mara Dyer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar