lördag 6 juli 2013

Minirecensioner x4 - Shadow Fall serien

Titel: Taken at Dusk
Författare: C.C. Hunter
Serie: Shadow Falls #3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 380

Tankar och funderingar:
Jag älskar verkligen den här serien, kan till och med vara en av de bästa serier jag har läst. Böckerna blir verkligen bättre och bättre ju längre in i serien man kommer. 
Triangeldramat kan vara lite jobbig ibland men på något sätt så älskar jag den. Tror dock jag hejar på fel kille som vanligt men båda killarna är otroligt mysiga så det gör inte så mycket. Måste även tillägga att den här serien har nog bland de snyggaste omslagen någonsin, så sjukt vackra!



Titel: Whispers at Midnight
Författare:  C.C. Hunter 
Serie:   Shadow Falls #4 
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 400
Tankar och funderingar:
Älskar verkligen att nästa bok i serien börjar precis där andra boken slutar. På så sätt så känns det inte för mycket att läsa hela serien på en gång. Den här boken var så ruskigt spännande att om jag bet på naglarna skulle jag ha gjort det hela tiden. Och äntligen har Kylie fått reda på vad hon är! Förstod nästan det från början men ändå. Och Lucas du krossar mitt hjärta.


 

Titel: Saved at Sunrise
Författare: C.C. Hunter
Serie: Shadow Falls #4.5
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 100

Tankar och funderingar: 
Till en början så var jag inte så förtjust i Dela men ju längre in i serien i boken ju mer har jag fattat tycke för henne. Och i den här boken så slog mina känslor för henne helt om. Nu när jag får läsa mer vad hon faktiskt tänker och tycker så kan jag nu säga att hon är en av mina favorit karaktärer. Ska bli riktigt kul att få läsa mer om henne i spin-off serien som C.C. Hunter skriver just nu. Längtar!


Titel: Chosen at Nightfall
Författare:  C.C. Hunter
Serie:  Shadow Falls #5
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 400
Tankar och funderingar:
Är väldigt ledsen att säga adjö till den här serien, som är en av mina favorit serier någonsin. Tack igen Petra att du tipsade om den, evigt tacksam!
Är lite besviken över vem Kylie valde i slutet men man kan inte få allt. Men annars ett perfekt slut till en perfekt serie. Tack och lov ska det bli en spin-off serie, annars vet jag inte hur mina känslor skulle vara just nu för jag vill bara ha mer. Har till och med lust att läsa om hela serien igen så underbar är den.



3 kommentarer:

  1. Åh den första boken i den här serien är på väg hem till mig nu! Den verkar verkligen fantastiskt bra! Hoppas jag kommer tycka lika mycket om den som du och Petra gör :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillade serien. Själv är jag också lite besviken på vem hon valde, men jag känner att jag kanske ändrar mig om jag läser om serien (vilket jag måste göra ganska snart). :)

    SvaraRadera