måndag 29 juli 2013

The Summer I Became a Nerd - Leah Rae Miller

Titel: The Summer I Became a Nerd
Författare: Leah Rae Miller
Serie: -
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 258

Beskriving från Goodreads:  
On the outside, seventeen-year-old Madelyne Summers looks like your typical blond cheerleader—perky, popular, and dating the star quarterback. But inside, Maddie spends more time agonizing over what will happen in the next issue of her favorite comic book than planning pep rallies with her squad. That she’s a nerd hiding in a popular girl's body isn’t just unknown, it's anti-known. And she needs to keep it that way.

Summer is the only time Maddie lets her real self out to play, but when she slips up and the adorkable guy behind the local comic shop’s counter uncovers her secret, she’s busted. Before she can shake a pom-pom, Maddie’s whisked into Logan’s world of comic conventions, live-action role-playing, and first-person-shooter video games. And she loves it. But the more she denies who she really is, the deeper her lies become…and the more she risks losing Logan forever.


Tankar och funderingar:
Först och främst måste jag säga att huvudkaraktären Maddie har ett riktigt snyggt namn. Om jag ska vara ärlig så var en stor orsak till varför jag ville läsa boken för att huvudpersonen hade ett snyggt namn men efter ha läst Petras recension på boken så ville jag läsa boken bara mer. 


Jag blev förälskad i handlingen, jag vet inte vad men den här boken har något speciellt som får den att sticka ut mot alla andra contemporary böcker jag har läst (vilket inte är många i och för sig). Det kan bero på allt nörderi i boken och när något riktigt nördigt nämndes och som jag kände till  kunde jag inte låta bli att le. Jag blev även riktigt sugen på att börja rollspela och börja spela World of Warcraft när boken var slut.

Karakäternen var bara så underbara. Maddie är så otroligt awkward i början men ändå konstant roligt, och när hon väl började acceptera sitt rätta jag så blev hon ännu mer underbar. Fast om jag ska vara ärlig så förstod jag inte riktigt varför hon inte var sig själv från början. Visst hon hade blivit utskrattat en annan gång men bara för det så ändrar man inte sig själv. Logan var så otroligt charmig och gullig, önskar att jag kunde träffa en person som Logan! 


The Summer I became a Nerd är en riktigt mysig sommar bok. Den innehåller älskvärda karaktärer och en jätte söt romans.
Rekommenderas!


Favorit Citat:
“But you can make you happy, my father's voice repeats over and over as I stare at my ceiling.
Have I been trying to do that all this time? Has that other part of me been trying to break through because deep down I know I'll never be happy until... Until what? Until I'm able to freely discuss who I think would win in a battle between Darth Vader and Lord Voldemort? (The answear obviously being Lord Voldemort. He'd Avada Kedavra Vader way before Vader could even think about the force choke move.)”

“I can't swallow another drop of soda by this point because the carbonation is burning my throat.
"Oh really? Well..." I trail off as I feel bubbling at the base of my throat. This is not good.
Before I can stop myself, I let out the biggest burp I've ever, ever, ever had. I slap a hand over my mouth and stare at Logan whose eyebrows have reached astronomical heights.
"Dude! So not smooth, man! Girls cannot stand rudeness," Dan yells from the back room.”



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar