måndag 1 juli 2013

Den Röda Handsken - Holly Black

Tack B.Wahlström för detta bokexemplar!

Titel: Den Röda Handsken
Författare: Holly Black
Serie: Berörarna #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 319

Beskriving från Goodreads:  
Cassel Sharpe trodde att han var en vanlig kille, tills han upptäckte att hans bröder manipulerat hans minnen. Nu vet han sanningen – han är den mäktigaste beröraren av alla. En beröring av Cassels hand kan transformera vad som helst – eller vem som helst – till något annat.

När Cassels äldre bror Philip blir mördad försöker FBI rekrytera Cassel för att få hans hjälp med att lösa mordet. Den enda ledtråden är en övervakningsfilm från brottsplatsen där en kvinna med röda handskar syns. Men även maffian är på jakt efter Cassel – de förstår hur användbar han kan bli för dem. Cassel måste ligga steget före båda sidor för att överleva. Men var kan han vända sig när han inte kan lita på någon – allra minst sig själv?



Tankar och funderingar:
Det var inte allt för länge sedan jag läste den första boken, Den Vita Katten, och om jag ska vara ärlig hade jag inte världens lust att plocka upp boken. Men jag har hört så mycket bra om den här serien så tyckte att jag inte kan skjuta upp att läsa boken allt för länge. Och jag blev inte besviken. Tyckte att den här boken var riktigt bra, kanske till och med snäppet bättre än första boken.

Det var så otroligt spännande att läsa om vem det var som faktiskt mördade Cassels bror Philip. Vem det till slut var trodde jag aldrig det skulle vara så det är alltid kul att bli förvånad.
Tycker så synd om Cassel att han måste hålla sig undan Lila, tjejen han älskar utöver allt annat men som hans mamma har berört för att älska honom. Kan inte förstå att han kunde hålla sig borta ifrån henne så länge som han gjorde.

Jag hatar dock alla i Cassel familj, blir bara tokig över att höra deras namn. Man kan verkligen inte lita på någon vilket gör mig galen. Jag är helt säker att någon kommer göra något korkat mot Cassel. Tycker även inte om Lila, jag vet inte varför man jag tål henne inte. Utöver det så tror jag tycker om alla andra, speciellt Sam! Han är så otroligt mysig, härlig och underbar! Skulle jätte gärna vara vän med honom om han inte var påhittad!

Även fast den här serien är inte en favorit ska det bli intressant att läsa sista boken i serien. Jag kommer dock inte ha sådär jätte höga förväntningar men hoppas på att slut jag kan stå ut med.






Andra delar i serien: 
1. Den Vita Katten
2. Den röda handsken
3. Det Svarta hjärtat

1 kommentar:

  1. Jag har funderat på att ge den här serien en chans men så fort jag plockar upp Den Vita Katten så kommer jag på något jag hellre vill läsa så det tycks aldrig bli av

    SvaraRadera