fredag 19 juli 2013

Minirecensioner x4


Titel: Daimon
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant  #0.5
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 62

Tankar och funderingar:
Vad riktigt kul att läsa vad som Alex gjorde innan hon kom tillbaka till skolan. 
Kunde störa mig lite på Alex som klagade på nästan allt hela tiden. Slutet var dock så sjukt otroligt spännande även fast jag nästan visste vad som skulle hända.   Tror dock det är en fördel att ha läst första delen innan man läser den här boken för ha lite större koll vad som händer men är inget måste. Det är annars den bästa prequel jag någonsin har läst. 


Titel: Elixir

Författare: Jennifer L. Armentrout 
Serie:  Covenant  #3.5 
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 80
Tankar och funderingar:
Det här en bok som man bara måste läsa för att ha lite större koll när man läser fjärde delen Apollyon i Covenant serien. 
Älskar att läsa ifrån Aiden St. Delphi perspektiv, äntligen får man lära känna honom mer. Det var inte först i tredje delen i serien som jag började tycka om Aiden men i den här boken älskar jag honom. Han är bara underbar, hans kärlek till Alex är bara för otrolig!



 

Titel: Dead Reckoning
Författare: Charlaine Harris
Serie: Sookie Stackhouse #11
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 336

Tankar och funderingar: 
Börjar bli skapligt trött på den här serien vid det här laget. Den här boken var bara så jobbigt att läsa att jag blir arg bara tänka på den. Fick verkligen tvinga mig igenom hela boken så seg och tråkig var den. Rullade på ögonen så många gånger att jag var rädd att ögonen skulle fastna. Har nu bara 2 böcker kvar innan serien äntligen är slut - vilket är på tiden!

Titel: What Really Happened in Peru

Författare: Cassandra Clare och Sarah Rees Brennan 
Serie: The Bane Chronicles #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 70
Tankar och funderingar:
Har väntat efter de här novellerna sedan jag hörde talas om Cassandra skulle ge ut dom och jag kan säga att jag blev inte missnöjd det minsta.
Jag har alltid varit en fan av Magnus Bane och nu med de här novellerna älskar jag honom bara mer!
Var så kul att få läsa om alla hans äventyr i Peru, ge mig mer nu tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar