måndag 14 januari 2013

The Titan's Curse - Rick Riordan

Titel  The Titan's Curse
Författare: Rick Riordan
Serie: Percy Jackson and the Olympians #3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 294
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 5 Januari 2013

Finns hos: CdonAdlibris

Beskriving från Goodreads:  
When the goddess Artemis goes missing, she is believed to have been kidnapped. And now it's up to Percy and his friends to find out what happened. Who is powerful enough to kidnap a goddess? They must find Artemis before the winter solstice, when her influence on the Olympian Council could swing an important vote on the war with the titans. Not only that, but first Percy will have to solve the mystery of a rare monster that Artemis was hunting when she disappeared—a monster rumored to be so powerful it could destroy Olympus forever.

Tankar och funderingar:
Nu har jag kommit fram till tredje delen i serien om Percy Jackson och gud (ser ni vad jag gjorde där?) vad spännande det börjar bli. Dock är den här boken inte min favorit i serien, utan jag tyckte den var lite små seg.

Jag kunde inte riktigt förstå mig på de nya karaktärerna som kom in i den här boken, vilket gjorde att hela läs upplevelsen förstördes. Annabeth som är min favorit var inte med så mycket och jag satt och väntade hela tiden tills hon skulle dyka upp. Men jag verkligen gillar att Percy är förtjust/förälskad i henne och jag hoppas att de två snart ska bli ett par.

Tyckte slutet av boken var lite segt och ganska förutsebart dock, man förstod nästan att Thalia skulle göra som hon gjorde (förlåt vill inte spoila de som inte har läst boken). För vem annars skulle profiteran handla om annars än Percy? Blev dock rikligt förvånad över att få reda på vem Nico och Biancas pappa var. Ska bli super intressant att läsa mer hur det kommer utveckla sig.

Jag har faktiskt inte så mycket mer att säga om boken men jag tycker att ni som inte har läst den här serien än ska ge den en chans för jag kan lova er, ni kommer inte att ångra er.
Vill ni inte läsa den på engelska så finns det en svensk utgåva på alla böcker i serien ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar