måndag 21 januari 2013

The Battle of the Labyrinth - Rick Riordan

Titel:  The Battle of the Labyrinth
Författare: Rick Riordan
Serie: Percy Jackson and the Olympians #4
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 342
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 15 Januari 2013


Beskriving från Goodreads:  
Freshman orientation is about mastering new things, but this is ridiculous. Percy didn't expect that in his first week at school, he would have to face a squad of demon cheerleaders. And the dangers are far more than scholastic: Kronos's armies are threatening even the relative safety of Camp Half-Blood. The fourth installment of Percy Jackson and the Olympians deals out action, surprises, suspense, and gripping characters.




Tankar och funderingar:
Nu har jag kommit till näst sista boken i Percy Jackson serien och jag måste säga att böckerna blir bara bättre och bättre. Jag verkligen älskar Rick Riordans humoristiska stil och jag kan inte sluta skratta när jag tänker på en del saker som hände i den här boken.

Hittils är den här boken min favorit i serien (har ju fortfarande sista delen kvar att läsa), den var sjukt spännande och som vanligt satt jag som på nålar nästan hela tiden. Jag kunde verkligen inte lista ut vad som skulle hända härnäst och jag verkligen avgudar (jag är bara för kul!) sådana böcker.

För mig känns det också mycket bättre att Percy och de andra har vuxit upp då det kändes lite mer verklighetstroget (inte för boken är så verklighetstrogen men jag hoppas ni förstår) med valen den gjorde. Jag hade alltid så svårt att tänka mig att så unga skulle klara av deras quest och nu när de har blivit äldre så har jag inga problem med det alls.

Jag tycker det är kul att Rachel kom tillbaka och fick en större roll vilket jag inte hade räknat ut alls, men jag klagar inte. Jag älskar den tjejen. Hon är så tuff för att vara mortal! Mer av henne tack! Och kom igen när ska det bli Percy och Annabeth. Jag orkar snart inte vänta mer! Det blev i falla en kyss, men jag vill ha mer!

Det är med otroligt stora förväntningar jag slänger mig över den sista delen i Percy Jackson serien. 

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att denna bok är bland en av de bättre i serien. Och om du gillar Percy Jackson-serien så har du sedan the Kane Chroncles och The Heroes of Olympus serierna! :D

    SvaraRadera