torsdag 17 januari 2013

problemet med de böjda omslagen




Jag vet inte om det är bara jag, men alla mina papperback efter jag har läst dom har böjda omslag. De böcker jag visar på bilden är värst. De är förövrigt Chaos Walking av Patrick Ness som har så tunna omslag så jag blir galen. 
Jag har låtit böckerna varit under typ 10 tjocka och tunga böcker för att få framsidan mindre böjda men icke sa nicke. Jag blir så galen! Jag måste läsa på något jätte konstigt sätt för ALLA mina böcker ser ut så när jag är klar, många går att typ fixa men de har alltid den där böjden. 

Har ni samma problem som jag och om har ni någon ide hur man kan lösa det?

4 kommentarer:

  1. Jag är jätteförsiktig med att böja sidorna när jag läser (öppnar bara upp så mycket att jag precis kan läsa orden) så jag har lyckats undvika det problemet.
    Men går det inte att böja dem lite små åt andra hållet istället? Då borde de ju iaf inte stå upp så mycket.

    SvaraRadera
  2. Jag gör precis som Anna, öppnar bara så att jag ser orden. :) Dessutom så lägger jag alltid något tungt över boken när jag lägger ifrån mig den, allt för att undvika att någonting böjs. ;D

    SvaraRadera
  3. Fy det där är så jobbigt! Dock har jag märkt att mina blir raka igen efter att de fått stå ihoptryckta i bokhylllan sen ett tag. Som Petra säger kanske du försiktigt kan böja tillbaka de?

    SvaraRadera
  4. Det är nog rätt vanligt annars.. mina ser ut så och mig stör det dock inte :D

    SvaraRadera