fredag 4 januari 2013

Last Sacrifice - Richelle Mead

Titel  Last Sacrifice
Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #6
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 594
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 2 Januari 2013

Finns hos: CdonAdlibris




Beskriving från Goodreads:  
Murder. Love. Jealousy. And the ultimate sacrifice.

The Queen is dead and the Moroi world will never be the same. Now, with Rose awaiting wrongful execution and Lissa in a deadly struggle for the royal throne, the girls find themselves forced to rely upon enemies and to question those they thought they could trust. . . .

But what if true freedom means sacrificing the most important thing of all?

Each other.


Tankar och funderingar:
Nu har jag avslutat Vampire Academy och jag känner mig helt tom. Gud vilken bra serie det är! En solklar favorit som jag kommer läsa om snart igen! 

Dock är inte den här boken min favorit i serien, den var lite för lång och seg i min smak och jag tyckte det tog lite lång tid innan saker riktigt hände. Vid en del tillfällen läste jag bara för jag ville få ett slut och inte för jag var nyfiken på vad som skulle hända härnäst. Dock kan det bero på att jag hade världens huvudvärk när jag läste, vem vet?

Lissa växte verkligen i mina ögon i den här boken och jag älskar hur mycket hon har vuxit och blivit så stark och självsäker. Otroligt nog växte Dimitri lite, inte mycket men lite i mina ögon och  för en gång skull så tyckte jag om honom. Men jag kan fortfarande inte förstå varför Rose väljer honom.

Blev faktiskt riktigt ledsen för Adrian skull, även fast jag visste att det aldrig skulle bli Rose och honom i slutet. Som tur är kommer Adrian vara med i spin-off serien Bloodlines som jag kommer slänga mig över så fort jag får tag i böckerna. För oh Adrian vilken underbar kille det är! Jag vet inte vad det är med mig och alltid ska tycka om den killen som huvudpersonen aldrig väljer, det här är inte första gången det händer.

Och nu till slutet, tyckte jag om det? Nja inte precis, för mig kändes det inte som ett riktigt slut på srrien, på boken ja men inte på serien. Visst blev jag förvånad över vem som hade dödat drottningen men allt annat var ganska uppenbart for mig.

I de övriga böckerna har jag förstått vad titel till boken syftar på men denna gång har jag ingen aning? Jag vet att alla i boken offrade något men förstår inte riktigt det där med sista. Hur som helst är jag väldigt glad över att ha läst den här helt fantastiska serie, jag förstår verkligen inte varför jag inte har plockat upp böckerna tidigare. Richelle Mead är helt fantastisk och jag kan inte vänta med att läsa mer av hennes böcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar