måndag 12 augusti 2013

Until I Die - Amy Plum

Titel: Until I Die
Författare: Amy Plum
Serie: Revenants #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 357

Beskriving från Goodreads:  
Kate may have defeated her boyfriend's nemesis, showing off her sword skills in the process, but Vincent is sure that she will be at risk as long as they stay together. What's more, it's becoming clear that their relationship might prevent him from fulfilling his true purpose: saving the lives of others.

They might have the romance of the century, but will that be enough?








Tankar och funderingar:
Jag var inte sådär jätte förtjust i första boken Die For Me och till en början hade jag nästan inte tänkt att fortsätta den här serien men en dag tog jag upp boken ändå och jag kan säga att jag är så glad över att jag gjorde det. Until I Die är så mycket bättre än Die For Me, de är verkligen hästlängder i från varandra.

I Die For Me hade jag jätte svårt över insta kärleken men nu när Kate och Vincent redan är tillsammans så tänker man inte på att det var en insta kärlek utan man avgudar deras förhållande istället. De är så fina tillsammans!
Är dock lite irriterande på att alla verkar vara lite små kära i Kate men kanske är bara alla revenants så. Blir också lite små galen på Kate när hon försöker hitta ett "botemedel" till Vincent utan att fråga honom först. Tänker bara på The Mortal Instrument när det händer men som tur verkar Vincent ta det ganska bra när han får reda på det. 

Den här boken var också riktigt spännande och slutet var bara så bra, självklart slutade den i cliffhanger så nu måste jag ha sista boken så snabbt jag bara kan. Jag hatar cliffhangers och den här är nog en av de värsta jag har läst. Boken är inte så långtråkig i sig och om jag ska vara ärlig så förstår jag inte hur den inte skulle kunna vara det, för det händer inte så mycket i mitten av boken - nästan inget alls om jag ska vara ärlig. Det var nog bara slutet som var actionfylld men det slutet vägde upp allt annat. För vilket slut!
Ska bli så intressant att läsa hur den här serien kommer sluta.

Favorit Citat:
“Still in one piece?” Vincent teased, pulling me close & planting a soft kiss on my lips. “After dirty-dancing with Jules, I’m not sure.” 

“Kate, I admit that we aren’t in the easiest of situations. But are you always this . . . complicated?”
I opened my mouth to say something, but Vincent shook his head, grinning. “Actually, don’t answer that. Of course you are. I wouldn’t be so totally into you if you weren’t.” 
And with that I spun around and stomped out the door, filing the expression on Arthur's face in a mental folder labeled "Kate's Proudest Moments".” 



“And I've got THIS," I pulled out the signum and held it up for him to see, "that says I'm kindred. And I've got THIS," I pointed at my head, "that says I'm as smart as you. And I have THIS," I held up my middle finger, "that says go to hell, you immortal bigot."



Andra delar i serien: 
1. Die for Me
2. Until I Die
3. If I Should Die

1 kommentar:

  1. Har taggat dig i min tag "bokiga bekännelser". Hoppas du ser fram emot den lika mycket som jag ser fram emot dina svar! ^^
    http://swebookobsession.blogspot.se/2013/08/cecilias-bokiga-bekannelser.html

    SvaraRadera