söndag 4 augusti 2013

The Summer I Turned Pretty Triology - Jenny Han

Titel: The Summer I Turned Pretty Triology: The Summer I Turned Pretty; It's Not Summer Without You; We'll Always Have Summer
Författare: Leah Rae Miller
Serie: The Summer I Turned Pretty 1-3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 896 sidor

Beskriving från Goodreads:  

Belly has always lived for the summertime because it means all her favorite things: swimming, the beach and the Fisher boys, Conrad and Jeremiah. She has spent every summer with them at Cousins Beach for as long as she can remember. She has always been in love with Conrad and finally, one summer, it seems like he might have feelings for her too. But it turns out, so does Jeremiah.

As the summers go on, Belly has to choose between two brothers who love her as she comes to the realization that she will have to break one of their hearts.







Tankar och funderingar:
Jag läste alla tre böcker på ett svep under läs-a-lot 2013 så tänkte därför att jag lika gärna kan recensera alla böcker på en och samma gång.

Jag hade hoppats att jag skulle älska den här serien, har hört så mycket bra om böckerna så jag hade jätte höga förväntningar när jag började läsa första boken. Måste dock säga att jag blev besviken.
Den här serien passar dock så otroligt bra att läsa under sommar månaderna för alla av böckerna bara sprutar av sommarkänslor (den sista boken minst dock). Jag skulle inte säga nej till att åka till Cousins Beach varje sommar och bara ha det bra så jag kan säga att jag riktigt avundsjuk på dom för det. Verkar vara världens mysigaste stad!

Historien i sig är helt okej, absolut inte värdelös men det är Belly som jag verkligen inte kunde stå ut med. Hon var bara jobbig och gnällig i mina ögon och det gjorde att jag blev gnällig också. Jag förstår inte heller vad hon såg hos Conrad, kan någon förklara för mig vad som är så speciellt med honom för jag ser det verkligen inte. Om jag ska vara ärlig så tyckte jag inte om någon i boken sådär jätte mycket men om jag måste välja någon så måste jag säga Jeremiah. Han var helt okej tills det tredje boken när han gjorde en Ross (hade sex med någon under bara några dagar efter de hade ett öppehåll i sitt förhållande) och där sjönk även han i mina ögon. Men även efter det så blev jag aldrig Team Condrad.

Även efter allt negativt jag tycker om karaktärerna måste jag ändå säga att jag tycker om böckerna/serien ändå. Jag vet inte varför egentligen men det är svårt att inte tycka om dom. De är så otroligt lättlästa och man kan verkligen inte lägga sig ifrån dom även om man ville och när man väl har avslutat serien så kan man inte sluta tänka på den.  


Favorit Citat:

“Moments, when lost, can't be found again. They're just gone.” 

“It's the imperfections that make things beautiful” 


“I will never look at you in the same way ever again. I'll never be that girl again. The girl who comes running back every time you push her away, the girl who loves you anyway.” 

“But just because you bury something, that doesn’t mean it stops existing. Those feelings, they’d been there all along. All that time. I had to face it. He was part of my DNA. I had brown hair and I had freckles and I would always have Conrad in my heart. ” 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar