söndag 11 augusti 2013

Minirecensioner x4: Mythos Academy

Titel: Dark Frost
Författare: Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 336

Tankar och funderingar:
Jag avgudar den här serien, verkligen avgudar den. Jag vet inte vad som är så speciellt med den men den har någon magi som gör att man bara dras sig in i historien. Boken vara bara för spännande och man kunde och ville inte lägga ifrån sig den. Den här boken var även inte lika förutse bar som de andra böckerna vilket gör att boken för ännu mer plus poäng! Och äntligen blev det Gwen och Logan, på tiden!




Titel: Crimson Frost
Författare:  Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #4 
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 354
Tankar och funderingar:
Den här serien blir bara bättre och bättre, trodde inte ens det var möjligt!
Crimson först är helt klart min favorit av de alla hittills och jag var fast från första sidan. Den här boken var så otroligt spännande att det nästan  blev lite för jobbigt att läsa. Jag älskar Gwen och hur mycket hon har utvecklas från första boken, hon har blivit så stark och självständig.




Titel: Spartan Frost
Författare: Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #4.5
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 60

Tankar och funderingar: 
Tack Netgalley för den här novellen!
Jag blev så galen på Logan i slutet av Crimson Frost så det kändes helt rätt att läsa ifrån hans POV i den här novellen. Dock förstod jag mig inte på honom mer för det. Novellen var ganska seg och tråkig i sig men skulle ändå kunna tänka mig att läsa ifrån Logans POV i andra noveller. Hoppas på fler i alla fall!
Vill även passa på att tacka Petra för du tipsade om den här serien, du är bara för fantastisk!



Titel: Midnight Frost
Författare:  Jennifer Estep
Serie:  Mythos Academy #5
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 400
Tankar och funderingar:
Är så otroligt tacksam över Netgalley att jag fick den här boken. Efter slutet i Crimson Frost hade jag ingen lust att vänta en enda sekund på nästa bok i serien.
Dock är den här boken den sämsta av dom alla i serien, den är ganska små seg och väldigt förutse bar. Det tog tid innan något riktigt hände, jag är van vid action hela tiden men tyvärr så blev det inte så i den här boken. Väntar dock väldigt spänt på sista boken i serien. Så nervös!


2 kommentarer:

  1. Åh, tack..hihi.. :) Det är ju bara så kul att vi har så lika smak att du gillar det jag gillar. :)

    SvaraRadera
  2. Denna serien är jag nyfiken på och har införskaffat den till kindlen så ska nog påbörja den inom kort speciellt när du ger den så bra betyg:)

    SvaraRadera