fredag 9 augusti 2013

Crown of Midnight - Sarah J. Maas

Titel: Crown of Midnight
Författare: Sarah J. Maas
Serie: Throne of Glass #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 432

Beskriving från Goodreads:  
An assassin’s loyalties are always in doubt.
But her heart never wavers.


After a year of hard labor in the Salt Mines of Endovier, eighteen-year-old assassin Celaena Sardothien has won the king's contest to become the new royal assassin. Yet Celaena is far from loyal to the crown – a secret she hides from even her most intimate confidantes.

Keeping up the deadly charade—while pretending to do the king's bidding—will test her in frightening new ways, especially when she's given a task that could jeopardize everything she's come to care for. And there are far more dangerous forces gathering on the horizon -- forces that threaten to destroy her entire world, and will surely force Celaena to make a choice. 

Where do the assassin’s loyalties lie, and who is she most willing to fight for?


Tankar och funderingar:
Jag total älskade först boken Throne of Glass så när jag hade fått ett Arc i från Netgalley på den här boken så jublade jag lycka. Men nu när boken är utläst måste jag säga att jag är så himla besviken.

Första 50 % av boken var så otroligt seg, tror det tog mig nästan en vecka att ta mig så långt. Så fort jag började läsa så blev jag otroligt uttråkad efter bara ett kapitel så man fick tvinga sig igenom några till innan man till slut gav upp och gjorde annat. Men när man väl hade tagit sig förbi hälften av boken tog farten fart som bara den och jag läste resten av boken på bara en dag.

Jag blev bara trött på triangeldramat i den här boken, det blev allt för mycket hela tiden och om jag ska vara ärlig så tycker jag inte någon av de två killarna passar med Celaena (jag har läst novellerna om Celaena som utspelade sig innan Throne of Glass och måste säga att hon och Sam vara bara perfekta för varandra). Det var även inte så mycket fighting scener i den här boken och jag saknade så mycket. Jag vet att Calaena är jätte duktig och typ oslagbar men jag tycker om att läsa om hur hon äger.

Fick även reda på att det ska bli hela 6 st böcker i den här serien. Till en början tänkte jag "Yes! Det här tycker jag om!" men nu när jag har läst andra boken i serien så ska jag vara ärlig och säga att nej, jag vill inte ha 6 st böcker. Det blir bara för mycket, känns så jobbigt att dra ut på handlingen. Men vad vet jag, kanske blir jätte bra - bara vänta och se.




Andra delar i serien: 
1. Throne of Glass
2. Crown of Midnight
3. Untitled
4. Untitled
5. Untitled
6. Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar