måndag 5 augusti 2013

Frigid - J. Lynn/Jennifer L. Armentrout

Titel: Frigid
FörfattareJ. Lynn/Jennifer L. Armentrout 
Serie: Frigid #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 240

Beskriving från Goodreads:  
For twenty-one-year-old Sydney, being in love with Kyler isn't anything new. They'd been best friends ever since he pushed her down on the playground and she made him eat a mud pie. Somewhere over the years, she fell for him and fell hard. The big problem with that? Kyler puts the 'man' in man-whore. He's never stayed with a girl longer than a few nights, and with it being their last year in college, Syd doesn't want to risk their friendship by declaring her love. 

Kyler has always put Syd on a pedestal that was too high for him to reach. To him, she's perfect and she's everything. But the feelings he has for her, he's always hidden away or focused on any other female. After all, Kyler will always be the poor boy from the wrong side of tracks, and Syd will always be the one girl he can never have. 
But when they're stranded together at a posh ski resort due to a massive Nor'easter, there's nothing stopping their red-hot feelings for each other from coming to the surface. Can their friendship survive the attraction? Better yet, can they survive at all? Because as the snow falls, someone is stalking them, and this ski trip may be a life-changer in more ways than one.



Tankar och funderingar:
Jag har inte läst så mycket böcker i genre New Adult sedan tidigare, tror bara det är Beautiful Disaster (Underbara helvete på svenska) och uppföljaren till den. Jag verkligen avgudade dom två böckerna men jag tog aldrig riktigt tag i och läsa mer i just den genre. Men när jag såg att Armentrout hade gett ut en bok som var New Adult så var jag bara tvungen att läsa den.

Det är ingen hemlighet att jag älskar och avgudar Jennifer L. Armentrouts böcker. Jag har hittills läst 11(med den här boken inräknad) böcker/ noveller och jag har aldrig blivit besviken. Självklart blev jag inte besviken över den här boken, jag blev mer än imponerad! Kan nog till och med säga att den här boken är min favorit av alla jag har läst ifrån Armentrout, så bra tyckte jag den här boken är.

Jag bara älskar den här boken och kommer definitivt läsa mer New Adult böcker. Jag kommer också helt klart läsa om den här boken inom en väldig snar framtid. För när jag hade läst klart Frigid så ville jag bara läsa om den igen och det här inte hänt sedan jag läste Hunger Games för första gången.

Jag älskar karakäterna så otroligt mycket även om jag kan tycka att Syd kan vara lite små jobbig vid sina ställen. Vad jag tycker om mest med den här boken är att man inte bara får från Syds POV utan man får från även läsa ifrån Kylers POV (inte lika mycket som ifrån Syds dock men jag tar det jag får). Jag vet inte vad det är men jag faller mer för killen om jag får reda på vad han tycker och tänker. Och på tal om att falla för en kille så föll jag så hårt för Kyler. Vilken kille, blir nästan lite små varm i kroppen bara att tänka på honom.

Blev dock väldigt förvånad över hur detaljerad sex scenerna var i den här boken. Jag vet att det är sex i New Adult böcker men jag var inte beredd på hur otroligt detaljerat skrivet sex scenerna är, jag hade för mig att i Beautiful Disaster var inte sex scenerna så detaljerade - de fanns där men så mycket mer fick man inte. Men nej i den här boken får man verkligen allt beskrivet men på ett bra sätt så det inte blev allt för porrigt eller vad man ska säga.  

Så om du vill en läsa en otroligt romantiskt och het kärleks historia i ett kallt vinterland tycker jag att du ska läsa den här boken. Om ni inte vill läsa boken som ebok så kommer den ut i fysisk format den 5 November 2013.

Favorit Citat:
“How much snow are they calling for?” “Somewhere between a lot and holy fuck.” 

“Nice boxer shorts. Did your mom get them for you?”
“No. Your mom did.” 


“Guys are totally stupid when it comes to unrequited love. We females pine away and keep our thighs closed for the most part when we love someone we can’t have. Guys swing their shit around at anything that has a hole, trying to forget the one they want.” 


1 kommentar:

  1. Jag längtar tills den här kommer i paperback, vill så gärna läsa. :)

    SvaraRadera