lördag 3 augusti 2013

Minirecensioner x5

Titel: Vampires, Scones, and Edmund Herondale
Författare: Cassandra Clare och Sarah Rees Brennan
Serie: The Bane Chronicles Part #3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 40

Tankar och funderingar:
Jag älskar de här novellerna! Jag vill bara ha mer mer mer och tycker det är jobbigt att vänta på en ny varje vecka. 
Den här novellen är helt klart min favorit hittills!
Är i från en lite mörkare period i från Magnus liv och jag kan inte sluta tycka synd om honom men mest tycker jag synd om Edmund. Inte ett lätt liv någon har!


Titel: The Scorch Trials
Författare:  James Dashner 
Serie:  Maze Runner #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 459
Tankar och funderingar:
Jag gillade inte den här boken det minsta. Fick verkligen tvinga mig själv att läsa klart boken vilket tyvärr förstörde mitt läshumör.
Nu när jag har läst andra boken i serien så tycker jag dock bättre om första boken för den här var bara seg och tråkig. Det enda som var bra var slutet. Jag vet inte vad det är med den här serien men jag tycker bara att slutet är bra på alla böcker. Kommer dock läsa sista boken i serien bara för att få ett avslut.

 


Titel: Jellicoe Road
Författare: Melina Marchetta
Serie: -
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 351

Tankar och funderingar: 
Hade några skyhöga förväntningar när jag läste den här boken och kan dock inte säga att boken höll dom. Förstår inte varför så många älskar den här boken, visst den är bra men så otrolig som jag har hört den skulle vara tycker jag inte.
Tog jätte lång tid att att komma in i boken och satt som ett frågetecken i ungefär halva boken. Kan nog behöva läsa om boken snart för att förstå mer.


Titel: Deadlocked
Författare: Charlaine Harris 
Serie: Sookie Stackhouse #12
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 335
Tankar och funderingar:
Snart är äntligen serien slut, vilket är på tiden! Börjar bli ganska låndraget vid den här punkten men den här boken var faktikst helt okej. Inte sådär jätte spännande försen i slutet men resten var ändå inte tråkigt. Otroligt spännande slut vilket gjorde att jag faktikst ser fram emot att läsa sista boken i serien.

Titel: Dead ever After
Författare: Charlaine Harris 
Serie: Sookie Stackhouse #13
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 336
Tankar och funderingar:
Äntligen är serien slut! 13 böcker var kanske ungefär 10 böcker för mycket. Men men nu äntligen är serien slut i alla fall och jag kan säga att slutet var faktiskt helt okej. Inte som jag trodde serien skulle sluta man jag kan inte klaga. Läste faktiskt ut boken på en dag, vet dock inte än för jag tyckte boken var bra eller för Läs-a-lot 2013.

1 kommentar:

  1. Tråkigt att du inte gillar Jellicoe så mycket... Den är enligt mig helt underbar!

    SvaraRadera